Alla inlägg under maj 2010

Av Kristin - 5 maj 2010 14:37

Snart, snart, snart så är det semester. Jag tror att jag ser fram emot det, men jag vet inte vad jag kommer tycka om tåget, frågan é om jag kommer bli kräkig, eller så kanske det går helt smärtfritt, jag får väl se helt enkelt... På fredag bär det iaf av med tåg till Österrike...


Mitt i semesterplanerna så har jag dåligt samvete. I lördags red jag Hot Shot i paddocken, skulle bara rida en snabbis, trodde jag. Han betedde sig riktigt illa, sprang baklänges, stod på bakbenen och skulle INTE gå på volten. Hästjävel!! 1½ timme red jag, longerde två gånger, svetten rann från både mig och honom, vi hade delade meningar om allt. Jag fattade ingenting. Han brukar aldrig göra så. Men han är bara 4år så jag tänkte i mitt stilla sinne att han ska väl bara testa mig och denna matchen måste jag vinna. Till slut fick vi travat 4varv utan hans protester. Då gav jag upp och avslutade dagens ritt lite smått förvirrad och inte det minsta nöjd.


På söndagskvällen ringde Emelie från stallet och sa att han va kladdig under käken och att det satt en böld. Nåja tänkte jag, det kan inte vara så allvarligt, jag avvaktade till måndag förmiddag. När jag kom ut till HS i hagen såg jag att bölden var betydligt större än jag trodde! Varet rann och det va regält äckligt.


Stackars häst, han hade ju naturligtvis skitont redan på lördagen och det försöke han naturligtvis berätta för mig, men jag fattade ingenting... Nog funderade jag på varför han uppförde sig som han gjorde, om han kunde ha ont, men han haltade ju inte...


Nåja, nu har veterinären varit och gett antibiotika så nu är det bara att spruta i honom detta i 7dagar. Med andra ord över min semester, såååå jävla typiskt!! Alltid händer det saker när man ska bort, skit oxå! För min del är det ju iofs bra, när jag kommer hem kanske bölden gett med sig lite och vi kan börja rida så smått igen...


Här kommer iaf en bild från grillning med stallgänget. Idag ser gänget lite annorlunda ut. Cecilia och Jeanette har flyttat och en dansk familj har istället flyttat in. Massor med rotation sker just nu, inte bara i stallet utan även på jobb och i andra delar av ens liv. Våren har ofta den effekten på folk, det händer massor och energin att ta tag i saker är större.

  


Ser ni denna söta pålle. Underbar liten hingst. Hur stor/liten tror ni den är?? Skrolla ner ska ni få se...

  




























-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-


Sååååå liten är den!! Miniatyr från USA om jag inte minns helt fel. Till vänster om har ni en Shirehäst på 187cm i mankhöjd. Hovarna är som dassalock   

  


Kolla vilken snygging!!

  



Det va inte bara dessa två snyggingar som var på djurparken i söndags, Calle va oxå där och visade upp sig... Medans vi väntade så hittade Calle hö i släpkärran, hahahah!! Han hittar mat överallt!

  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards