Direktlänk till inlägg 5 mars 2015

När morgonen inte blir sådär mysig som tänkt...

Av Kristin - 5 mars 2015 07:52

Varje tisdag-fredag är lilleman på dagis. Jaja, jag vet att det heter förskola, men helt ärligt, det är lättare med dagis och oungen kan lättare förstå det ordet.

Vi är uppe tidigt varje dag. Oftast går det bra. Knodden sover men brukar bli glad av att bli väckt. Men inte idag... Det var en väldigt tråkig morgon. Anton började med att kasta sig tillbaka på kudden och somna om. Jag sneglar på klockan och inser att det är verkligen hög tid att stiga upp. Det gör verkligen ont i hela mig att behöva dra upp honom när jag vet att han är jättetrött. Han vrålar igenom hela blöj och klädbytet... kul... Usch... Sen går lämningen på dagis lika dåligt. Han blir helt tokig och vill bara vara hos mig. Fy fan vad jag hatar sådana mornar! Det gör ont i hela jefhla kroppen, jag slits sönder av hela den hära grejen. Varför i hela helvete är livet uppbyggt på att jobba? Varför ska någon behöva vara förskolelärare och ta hand om mitt barn för att jag ska kunna jobba jag med. Det är så jefhla snedvridet. Jag vill bara vara hemma med min påg, alltid...


När jag parkerat på jobb ringer det från dagis. De berättar att Anton är go och glad som vanligt igen och allt är bra. Men allt är inte bra, han har blivit lämnad av sin mamma som inte till synes verkar bry sig om hans känslor. Jag är övertygad om att han inte plötsligt älskar att vara på dagis/bli lämnad på dagis utan han gav upp när han insåg att jag inte kommer tillbaka på ett bra tag. Mmm, det är fanimaj tufft att vara både förälder och barn ibland...


Såhär mysigt skulle vi alltid haft det, här en tur på Ikea med morfar och kusinen.

    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 8 april 2015 23:36

Det har gått två hela år sen vår påg kom till vår värld. Det har varit två omtumlande och fantastiska år. Vi älskar honom så oändligt mycket! Grattis Carl Anton Hälge Wihlborg på din 2-årsdag! ...

Av Kristin - 31 mars 2015 09:49


   Ibland vet jag inte om jag ska skratta eller gråta när jag tänker på Sune. Han är det finaste i hästväg man kan ha, men ibland, vissa dagar, ja då undrar jag fanimaj hur det funkar i hjärnkontoret på honom. Här om dagen skenade han med mig, ja på ...

Av Kristin - 17 mars 2015 09:09


Fifan säger jag bara. Ja denna helgen har varit jobbig, jag har inte varit så sjuk på 15år. Lilleman började bli hängig redan i onsdags, jag bestämde mig för att bli hemma med honom på torsdagen. Det va tur det för sen blev han allt sämre. På fredage...

Av Kristin - 10 mars 2015 13:45


Aldså jefhlar vilket fint väder vi blev välsignade med igår! Kära tider, man blir ju på så gott humör! Brorsan, hans son och våran mormor kom på besök. Vi tog givetvis tillfället i akt och gav oss ut på en långpromenad för att tanka lite energi. ...

Av Kristin - 6 mars 2015 10:09


Det som hände på dagislämningen igår satt i hårdare än vad det faktiskt brukar göra. Konstig känsla liksom. Jag hade ett snack med en av förskolelärarna om att jag gärna vill att just HON tar emot Anton när vi kommer på morgonen, även om hon tillhör ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards