Alla inlägg under augusti 2010

Av Kristin - 27 augusti 2010 08:15

På måndag smäller det. Lille Sune ska bli av med koddarna. Nu när det börjar bli lite svalare har lille Sune visat lite extra hingstfasoner så jag bestämde mig för att nu va det dax för en kastrering. Jag vill gärna behålla hans lugna jag och eftersom han redan har vuxit så bra så lär det inte vara någon risk att han blir för liten bara för att han kastreras nu. Snart ska han dessutom gå med två ston på lösdrift... Johan hade ju hoppats på att Sune kunde gå som hingst tills året slut så att han kunde få visa upp sig i Flyinge senare i höst. Men nu blir det så här och jag hoppas det blir bra!

Snälla folket på Ekastiga ska i det närmsta bygga en lösdrift så att Sune, Naomi och hennes föl Toppi kan gå in och värma sig i vinter. Jag hoppas det kommer bli bra och att de tre kan samsas. Nu blir det till att bygga staket för fulla muggar!



Smidigt Sune, smidigt...

 

  

Tack för mig!

//

Chisan

Av Kristin - 26 augusti 2010 15:15

Puh vilken drömmardag detta varit. Kommer på mig själv att sitta i tankar som inte alls hör till den verkligheten jag lever i nu. Ibland är det ändå ganska skönt att drömma sig bort, in i en förbjuden fantasivärld. Iblande kan man dock undra varför just vissa tankar och drömmar uppstår, kanske bäst att inte veta varför...




  

Av Kristin - 25 augusti 2010 14:26

Jag har träningsvärk och det känns underbart. Jag har äntligen börjat rida igen. Condrad har kommit. Det är en stor pålle som jag har på foder. Nacken värker, jag går regelbunder på sjukgymnastik för att jag ska kunna leva det "normala" livet igen. Jag är inte helt säker på att jag kommer kunna rida i längden, men jag ger det ett gott försök iaf. Det vore trist om det inte skulle funka, egentligen har jag nog gett mig i kast med ridningen lite för tidigt, men jag vill så gärna rida, jag måste hålla ridningen igång, hur ska jag annars kunna rida in Sune när det blir dax om sisådär 2år...??


Calle skitgris! Rullade sig, eller rättare sagt gnodde in skiten ordentligt hela 3 gånger på raken....

  Jessicas fina uppsättning. Den fyllde sin funktion, men det va inte värst vackert. Vi höll oss i skogen så ingen såg oss, hihi!   Condrad. Tyvärr suddiga bilder...     Här har vi Flipper! Det är min och Jessicas lilla båt. Vi har faktiskt hunnit med ett antal mysiga (och mindre mysiga) rundor på sjön. Känns som ett bra köp. I vinter ska hon få en makeover, ny färg, lite rolig utrustning och en del ska lagas så hon blir i toppskick. Nästa sommar ska hon tjänstgöra som mobilt soldeck      Johan och Mattias é snälla som fixar och trixar för vår skull! Premiärturen fick de snällt åka på själva, vi stod tryggt på bryggan o kikade på pågarna när de gav sig på sjön i halv storm...



I helgen är det dax för den årliga Jakt & Fiskemässan. Detta året har jag ingen uppgift, jag ska bra stryka rundor och göra precis vad jag vill. Tur för mig att de nu även ordnar hästtävlingar. Dessutom kommer K3 på besök, vi ska nog kunna roa oss utan problem   


  


HÄR kan ni se helgens program på hoppbanan på Bosjökloster!




Tack för mig så länge, hoppas vi ses på mässan i helgen!


//

Chisan  

Av Kristin - 18 augusti 2010 22:19

Nu é han på plats i sin hage, nybesiktigad och redo att bli lite drillad   


Som ni se så é han ganska maffig, hans ägare står stolt sidan om sin "lilla" Bobo.

Nä, nu é jag helt slut i rutan, dax att inte kvällsläge i soffan.


Tack för mig!

//

Chisan


Av Kristin - 18 augusti 2010 10:33

Jag blir så förbaskat trött på detta. Historien är lång, men jag ska försöka korta ner den en aning. För en tid sedan blev jag sparkad i ansiktet, antar att alla minns de fina bilderna på mitt blå/lila öga. I mitt stilla sinne tog jag förgivet att det bara var ögat och ansiktet som tog stryk. För sisådär två månader sedan visade det sig att så inte alls var fallet. Nu är saken inte helt utredd men det lutar mot att jag fått en whiplash med en eller flera diskutbuktningar. I början när det var som värst, när sjugkymnasten vred mig så hela kroppen krampade då rann tårarna obehindrat. 27bast och knappt kunna klä sig på egen hand, att vända sig i sängen på natten var en omöjlighet. Livet känndes om möjligt ännu tuffare. Min älskade hot shot såldes till en yngre förmåga med framtiden för sig. Mitt självförtoende kördes i bottnen och det var nära att jag la mig i sängen och med tanken att aldrig mer kliva upp.


Semester kom, sjukgymnasten peppade mig, verkade ge sig fan på att hjälpa mig. Jag gav mig fan på att göra mina övningar trots att de skulle göras varannan timme oavsett i vilken världsdel och i vilket sammanhang jag befann mig. Det betydde att jag under hotellfrukosten, i solstolen, i affären, på restaurangen, på balkongen gjorde mina övningar som till sist började visa resultat. På tredje återbesöket hos sjukgymnasten var jag 90% bättre och jag började känna hopp om ett drägligt liv igen.


Idag är jag aldså tillbaka på fucking jävla ruta nr 1 igen!! Helvete! Tårarna rinner igen när sjukgymnasten böjer och bänder i mig, det gör så jävla ont! FAN!!

Ett regält bakslag. Varför?? Min första jobbedag efter semestern påbörjades igår, mycket stillasittande arbete, jag faller gärna frammåt och vill vila hakan på handen. Iom detta så faller gärna disken bakåt/utåt och det blir sen ett helvete för mig. Så nu é det upp till mig igen att få skiten på plats igen, nu blir det på jobb jag får göra mig till åtlöje när jag gör min övningar, that´s life...


Idag är ingen bra dag för bakslag. Idag kommer nämligen Kondrad, en pålle jag ska ha på foder en tid. Jag kastar mig in i leken, jag vill så gärna, det måste funka, jag vill, jag vill, jag vill... Han är ingen hoppstjärna och förmodligen håller inte min nacke för sådana övningar heller. Därför ska jag nu bli dressyrtant en tid och jag hoppas det ska fungera bra. Lägger ut bilder på honom så fort jag kan.

Här kommer iaf lite bilder på HS! Han är ett avslutat kapitel för mig, men han kommer alltid ha en liten del av mitt hjärta. Han är saknad, men jag är oxå helt övertygad om att han har det hur bra som helst och att jag iaf försökt ge honom de bästa förutsättningarna för framtiden. Han flyttade bara några kilometer bort så det känns tryggt...

  


  


  




Jag och Johan tog en tripp till Polen för att fira lite semester. Jag hade inga stora förhoppningar på detta men det slog alla förväntningar. Det var verkligen superfint och vi kommer definitivt åka dit igen!

Här kommer lite bilder...


  

Snuskgubbe till massör!


Beachen!

  Persson i parken.     

Johan med sitt nya paraply.


När det regnade så regnade det ordentligt. dagvattenbrunnarna var nog inte riktigt avsedda för så mycket vatten. En upplevelse vi sent kommer glömma. Vi var nämligen strandsatta på hotellet tills det hade gett med sig...

  Översvämmning i den fina praken.   Johan skulle naturligtvis skjuta, vi fick massor av småbjörnar med oss hem, någon stor nalle blev det aldrig trots att Johan sköt bra.     

Ibland va det lite knivigt att få ut sin bil, för er som inte vet så är den gröna bilen vår...


Persson på piren en varm sommarkväll.

  En av gågatorna.     


Tack för mig så länge...

//

Chisan

Av Kristin - 5 augusti 2010 18:31

Jag har ju då varit ganska kass på att uppdatera den senaste tiden, jag vet. Nu é jag och Johan iaf på semester i otippade Polen. Här é över förväntan och vi trivs riktigt bra.

Har lånat Jessicas kamera så när jag kommit hem ska jag ta mig tid att uppdatera på riktigt. Sen senaste uppdateringen har det hänt massor, det lär nog bli ett långt inlägg känns det som. 

Här kommer lite bilder från orten vi befinner oss i nu.


 


   


//

Chisan

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards