Alla inlägg under juli 2011

Av Kristin - 31 juli 2011 15:38

Ojojoj, igår va vi på den årliga sommarfesten hos Benny och Ann-Sofie. Det va roligt, riktigt roligt! Men shit vad det känns i kroppen idag. 12-timmars maratonfest är inget att leka med! Men denna festen kommer jag minnas läääänge!


Som grädde på moset så vann naturligtvis tjejerna lekarna som Ann-Sofie knåpat ihopa. Verkligen kul lekar. Nedan ser ni några av dem, det va väl inte alltid som spelreglerna följdes, men vi av det kvinnliga könet använde vår kreativa sida och löste lekarna på vårt egna lilla vis. Haha!


När dagen blev kväll (läs sen natt) skulle det naturligtvis badas i poolen samtidigt som det föll lite fint sommarregn, helmysigt och väldigt roligt, om än lite annorlunda dopp för min del (något jag hoppas ingen har fotobevis på!). Nåja, man måste bjuda på sig själv lite ibland, haha!


Puh, nä, om man skulle ge sig upp och hämta bilen snart. Kom nyss från en obeskrivligt och oerhört välbehövlig dusch, den piggade upp lite trots allt. Hade små planer på att rida en sväng idag, men jag tror faktiskt att jag skippar det. Har planerat in en skogsrunda med Tina imorgon, det ser jag fram emot. Blomsi är som sagt på G igen, denna gången kanske vi rent av kan trava lite oxå, ska bli kul, det va längesedan sist. Här om dagen skrittade jag en runda på Blomsi barbacka!! Jo, ni läste rätt, Persson red barbacka! Det är minst 7 år sedan jag gjorde det senast och det va onekligen ovant och rent av lite obehagligt till en börja, Blomsi blev ju hal som en ål. Ska kanske börja rida lite mer barbacka, det behövs för balansen...


Nä vet ni vad, nu skriver jag ju om helt andra saker än om festen igår. Svävar ut i helt andra banor, sorry... Nu får ni kika på bilderna från igår, ord behövs inte, bilder säger mer än 1000 ord...



Vi börjar med en bild på Bennys rökta räkor, underbart goda. Tack Benny för att du fixade dessa till oss!!

                             

Vi avslutar dagens inlägg med en liten bild på våra plockade kantareller som Johan o jag under 8 timmar lyckades hitta. Det kommer garanterat bli fler skogsrundor och svampletande, väldigt kul dag och goda svampisar!


 

Vad säger ni om bilderna från Auschwitz? Ska jag visa dem trots att vissa av dem är fruktansvärt grymma? Jag har ärligt talat lite svårt att bestämma mig ang detta. Vissa kanske tycker det är lite väl magstarkt att lägga ut dem på en blogg utan förvarning? Hmm... Nu får ni säga vad ni tycker gott folk!


Nä, nu får det vara bra för idag!

Tack för mig!

//

Chisan


Av Kristin - 29 juli 2011 19:10

Ja, när nästa inlägg kommer kan man undra. Jag é askass på att blogga just nu. Hahah, men det kanske ni redan visste?! Nåja, jag har viktigare saker att göra just nu, som till exempel att ha semester. Dessutom undrar jag hur jag ska göra med mina Aschwitz-bilder? Ska jag visa dem för er? De är ganska grymma, vissa av dem iaf... Hmm, ja, jag vet inte hur jag ska göra med bilderna. Vad säger mina bloggbesökare? Ska jag kanske ta de lite snällare bilderna, eller ska jag helt enkelt visa det jag har fått uppleva?


Just nu ska jag avnjuta den bästa middagen på länge! Jag, Johan och K3 har varit i Lund och shoppat delikatesser som ska avnjutas med stugfolket (Jessi och Mattias för er som inte vet stugfolket är). Entrecot med kantarellsås (egenhändigt plockade kantareller), därefter jordgubbar med chokladfondue (choklad från Prag), vi avslutar starkt med en ostbricka! Seeeen lär vi vara proppfulla, om vi ens kommer till ostbrickan?!


Vilken tur att jag börjat "powerwalka" och cykla på min mördarmaskin (motionscykeln för er som inte vet...). Dessutom har jag börjat rida lite smått igen. Blomsi är på G igen! Nu ber jag er alla hålla tummarna för att hon håller så jag (läs vi, jag och Annette) kan rida lite nu! Har saknat ridningen såååå! Men snart är det dax att rida på Sune. Stackars pålle som ska asa runt på tjocka mig... Nåja, han bygger upp en stark kropp iaf! Hahah! Åhh, fan, jag måååååååste cykla mer på min mördarmaskin! Trist, men jävligt sant....!!!


Nä, nu skiter jag i detta kan jag meddela! Nu ska jag ta o supa bort min ömma nacke. Jävla helvetes-nacke! Hatar den över allt annat!


Tack för mig!

Trevlig helg på er alla!


//

Chisan



Av Kristin - 2 juli 2011 00:22

Jaha, ikväll va det så dax igen! Ännu en "biljakt". Eller ja, varför skrivar jag det inom situationtecken? Det va en biljakt. Förbipasserande vänner ringde och sa att det va aktivitet på Ringsjöfisk och vi kastade oss i bilen. Japp, där hade vi grabbarna från Malmö... I telefonen hade vi polisen som va lite smått vilse men lyckdes i Hurva komma ifatt oss och sen stoppa tjuvarna! Gött!!!! Nu får vi väl se vad det leder till, men nu har vi iaf uppmärksammat idioterna så just dessa kanske aldrig mer kommer igen(???)...En händelserik fredagskväll på ett olustigt vis. Så onödigt, så dumt...


Polisen gjorde iaf ett bra jobb och jag är faktiskt lite imponerad av deras engagemang och vilja att hjälpa "svensson". En eloge till dem just ikväll!


Nu é jag slut i planeten och borde natta mig, dax att borsta tanden och dejta kudden, tack för mig!



 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards