Alla inlägg under juli 2010

Av Kristin - 9 juli 2010 13:39

Ibland vet man inte om man ska skratta eller gråta. Just nu går jag som i ett töcken, vet varken ut eller in. Dock börjar vissa knutar lösa upp sig och det känns som om det faktiskt bär av mot rätt håll. Håller tummarna för att allt ska lösa sig på bästa tänkbara vis.


I helgen bär det av till Falsterbo. Vet ärligt talat inte om det ska bli nice eller om jag hellre stannat hemma och solat. Värmen gör mig mer eller mindre tokig, var tog "lagom" vägen?! På söndag ska det bli 32 grader och jag har inte en chans att komma till någonstans där det finns chans till ett svalkande dopp. Istället ska man springa runt bland en massa hästtokiga människor, dammet yr, svetten rinner och på läktaren kommer det vara trångt... Nja, i år ser jag nog inte fram emot Falsterbo egentligen, men dit ska jag, både lördag och söndag...


Skrivarlusten finns inte riktigt för tillfället, vilket ni antagligen märkt. När jag väl sätter mig för att skriva en rad eller två så blir det mest i negativ bemärkelse. Nog har jag mina bra stunder mitt i all röra, men om jag skriver om de goda stunderna så känns det som om jag försöker lura mig själv. En knepig känsla, jag borde peppa mig själv att vara glad och pigg, inte sönderstressad och ångestfylld. Jag skulle nog kunna vända på allt, om jag bara orkade, om bara hästen får ett nytt hem snart, ett hem där jag vet att han får det bra, att bördan från mina och andras axlar lyfts, låt mig få lite andrum och få tänka på mig själv. Och varför händer det alltid saker runt omkring mig som JAG måste ta tag i, varför é det alltid mig problemen läggs på? Tänk om vissa människor kunde ta tag i sina egna problem och skona mig för en gångs skull, ta sig i kragen och skaffa sig ett eget fungerande liv.


Många saker ligger på is, har lite svårt att tänka frammåt och att glädjas åt att det är sommar. Jag tänker hela tiden "om jag bara får det och det löst" så kan jag tänka vidare på nya och roliga saker som ska ske i sommar. Hjärnan går på tomgång, den orkar inte planera, vardagen flyter på, minnet sviker, jag blir en dålig vän/sambo och familjemedlem, men jag orkar inte engagera mig mer, det får bli som det blir helt enkelt, jag låter andra överta min planering och jag försöker istället hänga med så gott det går...


Det har snackats om att ev åka utomlands i början på nästa år. Detta innebär naturligtvis att jag måste flyga om vi vill till någon värme. Det enda rätta(?) är att kasta sig in i någon form av terapi. Jag har kollat upp KBTpsykologer och det finns visst en snubbe i Höör som ev kan hjälpa mig. Men jag har fastnat, jag kan inte ringa eller maila. Man undrar vad det kommer leda till, vad ska han in och rota i? Hur mycket ska han dra upp, hur mycket i det förflutna och kanske undermedvetna ska han rota i? Näääää, jag vet faktiskt inte om jag vågar, det kan bli för mycket just nu, eller så är det just nu man faktiskt ska kasta sig in i leken, jag vetefan, vi får väl se hur det blir...


Ja, vilket jävla upplyftande inlägg. Jag sa ju det, när jag väl skriver så blir det bara negativa saker, hatar det! Just därför skriver jag inte så mycket för tillfället. Kul med en blogg med en massa negativa tankar. Som bloggläsare hade jag inte lagt mycket energi på en blogg som denna...


Här kommer lite bilder från en helskön sommarkväll. Tina & Tomas på besök!


       



  


//

Chisan



Av Kristin - 1 juli 2010 12:01

Ryan Air är ett av världens säkraste flygbolag medan American Airlines är ett av de mest olycksdrabbade.Och ryskt lyftrum bör man helst undvika, enligt en studie.

 

Enligt sajten planecrashinfo.com finns det enbart 101 stycken flygbolag i världen som inte varit inblandade i flygolyckor. Bland dessa finns Ryan Air, EasyJet och Virgin Atlantic.
Ryan Air är ett irländskt flygbolag, tillika ett av de största lågprisbolagen i Europa med sina 26 destinationer i Europa och Nordafrika. Flygbolaget har funnits sedan 1985.

Vidare skriver sajten att en studie av International Air Transport Association, IATA, från 2007, visar att det ryska luftrummet är det farligaste att flyga genom. Ryssland och forna Sovjet har haft tveklöst flest flygolyckor, baserat på statistik fram till år 2006.   
Medan de amerikanska flybolagen American Airlines och Pan Am har varit inblandade i de största flygkatastroferna.

-------------------------------


Jag har aldså redan åkt över Ryssland med Pan Am!! Det farligaste luftrummet i det farligaste planet, tro fan man blivit flygädd!! Ska jag någonsin flyga igen (vilket jag nog måste göra någon gång) så lär det bli med Ryan Air och inget annat. 


  


Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards