Alla inlägg under juni 2011

Av Kristin - 30 juni 2011 08:40

Äntligen fick jag lite bilder som moster Kerstin lovade mig för ett tag sedan. Till en början skickade hon en massa bilder på blommor och grejor, men till sist blev det hästbilderna som utlovat! Haha, Kerstin och datorer, underbar kombination!


Här kommer lite Sunebilder, herregud, va han verkligen så liten? Vilken tur att han växt till sig och rätat ut de krokiga bakbenen    


 


 



   

Lite skillnad på Sune idag...

  Det är kul med före och efterbilder. Jag kommer aldrig sluta med det, det kommer bli massor med Sunebilder i framtiden!!


Av Kristin - 26 juni 2011 19:44

Midsommar firades detta året i vårt kära grannland Danmark. I slutändan va vi 7 personer som åkte (ytterliggare två anslöt till gruppen på kvällen) och vi fick två väldigt trevliga dagar! Såhär ska man nog fira midsommar hädanefter! Framförallt var det skönt att få inta soffan i torsdagskväll med ett glas rosévin och natta sig hyffsat tidigt. De senaste åren har vi alltid haft fullt upp denna torsdagskväll med fix inför midsommarfesten, det va därför extra skönt att bara få slappa denna kväll och veta att man skulle bo på hotell och käka på restaurang över midsommar...


Här följer ett helt gäng bilder från vår lyckade helg!!


Gänget utan mig.

  Gänget inkl mig!   K3 i pariserhjulet! Dagens första åktur denna dagen. Lagom uppvärmning      Johan och jag i pariserhjulet!   Nya akvariet på Tivoli, maffigt!   Jag och K3! Pyntningen har vi vunnit oss till i Femkampen (väldigt roligt inslag under dagen!)   Alla pågarna skulle naturligtvis visa musklerna! Vassast va John, men de andra va hack i häl!   K3   Mattias in action!  

Johan! 

  Haha, K3 är en linslus!   Johan njuter av den lilla sol som visade sig under dagen!   En sista runda i berg och dalbanan! 

Dax för kvällsmaud! 

    Anders och Camilla!   På kvällen bjödsdet på dansk rock, massor med folk, det va nog ett känt band uppenbarligen...          

Ojdå, lite blåst i håret. Här avnjuts iaf dagens sista drikt på hotellets skybar!

 

Summan av alltihopa är iaf att vi verkligen fick en härlig helg. Hotellet va toppen, innan vi åkte hem i lördags provade vi naturligtvis poolen! Uppvärmd och det doppet gick inte av för hackor, verkligen välbehövligt!  



Hoppsan, här smet det visst in en Sunebild, haha. Bilden är från söndagens löshoppning. Verkligen kul att se Sune, han är en kul kille, duktig och otroligt bhaglig att ha att göra med. Hoppas han får stanna hos mig lääääänge! Min guldklimp! Här é det lite uppvärmning i värmen! Eftersom jag inte riktigt va beredd på att löshoppa denna dagen så är jag långt ifrån hästaklädd, men hjälm och handskar fick åka på iaf och det blev varmt nog!

 

Tack för mig!

Chisan

Av Kristin - 26 juni 2011 18:32

Idag löshoppade vi Sune för första gången. Han skötte sig över förväntan (åter igen). Tyvärr tog minnet slut i kameran, men här kan ni som é intresserade se de första skutten iaf.


Av Kristin - 21 juni 2011 08:57

Midsommar närmar sig. Jag har gett upp, jag flyr Sverige, flyr alla krav och förpliktelser. Jag och mitt gäng drar till Köpenhamn, Tivoli, hotellövernattning, Zoo, restaurangbesök... Detta året ska jag bli uppassad, inte passa upp midsommargäster som vänligen velat komma på min årliga dunderfest i trädgården. Det är lite smått skrämmande i år, ingen orkar med midsommar, ingen är redo för detta spektakel. Fler borde göra som vi, lämna midsommar kvar i Sverige och sen bege sig med den lätta packningen över sundet. I dagläget är vi redan 5 man som kommer åka, fler och fler gillar idén, snart har vi väl fyllt ett helt hotell, haha! Blir detta en ny tradition månne??


 


Just nu är jag lite nere, humöret är väl inte på topp. Men jag stör mig oerhört på vädret, jag behöver SOL! Mitt sinne, min kropp, hela jag behöver SOL i stora mängder! De senaste åren har jag i princip varit solskygg, legat under parasollen, med solbrillorna och handduk på benen för att inte bränna mig. Men i år kan jag inte få nog av solen, jag vill bara ha mer och mer! Min kropp skriker efter solljus men det ser ut som att vi får åka söderut igen för att finna sol i sommar. Fan vad Sverige är kasst!! SOL för fan, det är sommar NU! Jävla skitväder!! Detta är mer höstlikt än något annat, blåser, regnar och är 13 grader i Juni! Katastrof!


 


Men det blir säkert en resa i sommar också, men vi har fortfarande inte kommit på vart vi ska åka. Men nu lutar det iaf mer åt en solsemester igen. K3 ska åka med oss denna gången, kanske bäst så, han får hålla oss alerta så vi inte somnar kl 21.00 på kvällarna som på senaste Kretaresan, haha! Just nu kikar Johan på lyxhotell i Turkiet (av någon anledning är det lite billigare dit med tyrkieteksperten.dk). Ja vi får väl se var det slutat, skönt och jävligt kul ska det bli iaf. Trots flygresan så ser jag åter igen fram emot att åka, nu börjar jag få kläm på hur och när jag ska knapra mina piller så allt ska flyta på lite bättre!


Om några dagar åker Mamma och Kjelle till Kreta. Är smått nyfiken på hur de ska bo, hade gärna åkt med dem! Jag gillade Kreta, en Ö som är betydligt grönare än vad jag é van vid. Kanarieöarna och Turkiet är torra länder med mycket lite växtlighet, men Kreta skiljer sig, där é grönt med olika typer av fruktodlingar, bedydligt trevligare miljö helt enkelt!


Har gjort en massa saft i år igen, fläderblomen fick inte hänga ifred i år heller. Imorgon ska allt hällas på flaskor och ska sedan avnjutas i stora glas med is. Fläderblomssaft är helt fantastiskt gott!!


Nä, nu får det vara bra för denna gången. Tack för mig, hoppas jag får för mig att skriva snart igen! HAHA!


Hej svej!




Av Kristin - 16 juni 2011 08:40

Ojdå, här slarvas det för fullt. Bloggen går minst sagt på halfart, verkar som om den redan tagit semester, haha!


Det är sommar och jag njuter i fulla drag. Trots att det händer en hel massa halvtrista saker omkring mig så måste jag försöka hålla huvudet kallt, se livet från den ljusa sidan och ta emot den kärlek jag får av min Johan. Jag försöker att planera så lite som möjligt, ta dagarna som det kommer och hoppas att jag får ut så mycket av sommaren som möjligt ändå. Det brukar vara jag som planerar och fixar med midsommarfesten, det är jag som vill ha massor med folk hemma. Men i år finns inte gnistan där, jag orkar inte och det känns verkligen underligt, det är inte likt mig. Ett tag tänkte jag att jag skulle ordna fest iaf och att jag säkert skulle hitta krafter någonstans. Men förra helgen kom det över lite folk som jag normalt inte umgås med. Direkt kände jag stressen och prestationsångesten flåsa mig i nacken och då insåg jag snabbt att någon midsommarfest blir det inte i gamla boo iaf. Synd, verkligen synd, men jag måste nog lyssna på kroppen och försöka ta det lite shill i år.


Jag har ingen häst att rida på i sommar. Trots att vi hade planerat allt så bra i vintras så slutade ändå allt i pannkaka. Blomsis ben är fortfarande långt ifrån bra så hon får snällt njuta av ledigheten och lulla runt i hagen med sin polare Tickan. Ingen av dem ser ut att misströsta. Med tanke på att det känns som att hela kroppen går på sparlåga så ska faktiskt även jag försöka ha lite sommarlov från hästarna. Jag tar mig till stallet varannan dag (vi biolightar Blomsis ben varannan dag) och det känns lagom just nu. Det blir inga långa stunder, men lite pyssel och lite tömkörning av Sune då och då. Har fått fint erbjudande att låna pålle under sommaren, men det tar stopp, jag får prestationsångest direkt och undrar om jag verkligen har tid... Nä, jag behöver sommarlov jag med! Detta året måste jag försöka att planera mindre, låt saker och ting komma och njut av stunden.


Jag jobbar några veckor till innan jag har 3 veckors semester. En av de tre veckorna ska vi försöka åka utomlands. Var vet vi inte. Jag vill gärna till Italien, Johan vill gäna till Pärnu i Estland. Ukraina är oxå ett av förslagen... Hmm, jag vill iaf kunna slappa vid en pool samtidigt som jag vill se lite nya saker. Vi får väl se vart vi hamnar till sist...


Nu vet jag inte vad jag ska skriva om mer, fantasin tog helt slut. Men nu har jag iaf visat mig här igen litegrann. Vi får väl se hur lång tid det tar tills nästa inlägg publiceras...


Nu hoppas jag på massor med sol så att jag kan slappa i solstolen på nya altanen heeeeeeela helgen! Helgen är oplanerad (den va planerad från början, men något ändrades) och jag hoppas att jag får njuta med sambon i lugn och ro och bara göra saker som vi tycker sätter guldkant på vardagen!


Tack för mig!






Av Kristin - 8 juni 2011 10:58

Min guldklimp har fått komma på nytt bete intill alla de andra pållarna i stallet. Topi och Sune går nu på en jätteäng med massor av gräs, de verkar njuta i fulla drag. Är stolt och glad över min Sune! Han é dutig och uppför sig väl trots att alla ponnysarna kom springande och skulle hälsa när vi ledde dem till hagen. Svansen i vädret med gjorde inga dumheter   


Jag hoppas detta blir en pålle jag kan ha i många år, att allt klaffar och att vi båda får hålla oss friska nog! Ska bli såååå kul att rida honom, ser verkligen fram emot det, vill sitta upp redan nu juh!


Snart fyller han dessutom 2år, det borde firas på något vis. Katten fyllde nyss 13år och firades med en regäl måltid, Sune får nog ha en extra stor spann med morötter, då blir han glad!



 

 



Av Kristin - 3 juni 2011 22:33

 Bildbombar er lite. Har inget bra att skriva, livet är i lite kaos efter semestern, inte pga av semestern men man har återkommit till det tuffa livet igen. Har fått fötterna snabbt på jordklotet igen.



Förutom att det va kul att K3 befann sig i huset när vi kom hem så har jag faktiskt saknat Sune, pussgurkan!


Nä, nu ska jag inte skriva mer, ni får helt enkelt hålla tillgodo med bilderna från semestern på Kreta.

                                             

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards