Alla inlägg under augusti 2012

Av Kristin - 30 augusti 2012 08:26

Nope, idag har jag inte många ord att komma med, är mest besviken! Skulle rida Sune igår. Tänkte för första gången klara det helt själv. Men tror ni inte han är HALT IGEN!! För helvete! Samma jävla grusficka i hoven. Han var ju nästintill helt ohalt i måndags när jag red. Nä, jag har inte mer att säga just nu, är bara besviken...

Av Kristin - 28 augusti 2012 10:36

Tro mig när jag säger att DETTA stället är ett upplevelse utöver det vanliga. Är ni i Eslöv och ska luncha så rekommenderar jag er att gå in här, ni kan få en smärre chock, men jag lovar att ni inte kommer ångra er. Deras mat är god(!) men annorlunda. Atmosfären är något helt utöver det vanliga, bohemiskt är bara förnamnet! Hade man hamnat på ett sådant ställe på en av Köpenhamns bakgator så hade man inte blivit förvånad, men i Eslöv?? Jag kan säga er att det va inte många svenskar där inne, däremot många engelsmän och danskar.


Efter att chocken efter Eslövsbesöket lagt sig så åkte jag till stallet. Red Blomsi först. Tog en, vad jag trodde skulle bli lugn runda. Det började bra, Blomsi och jag njöt av turen i skogen. Men väl ute på den asfalterade vägen möttes jag av en dåre iklädd en vinröd Audi av äldre modell. I denna fula bilen har någon idiot satt i en större modell på motor och som rör lite väl lätt på sig med ett ljud utöver det vanliga. När han ser mig komma ridandes på vägen ställer denna unge killen sig på gasen och passerar oss i en rasande fart. Ok tänkte jag, det va inte så roligt, men Blomsi är en pärla och överreagerar inte direkt. Men sen hör jag hur idioten vänder för att åter ta sats mot oss, denna gången kommer han ännu fortare, sisådär 150-160km/h. Eftersom jag hör detta på håll så hinner jag kasta mig av Blomsi och ta med mig henne in på cykelvägen. Ja, jag blev rädd, jag erkänner, det är inte ofta jag blir det, men igår blev jag faktiskt både rädd och otroligt arg. Polisen fick ett mindre hysteriskt samtal från mig,men naturligtvis är buskörning inget som prioriteras tyvärr.


Sen red jag Sune, fick lite hjälp vid uppsittning att bara hålla honom, men sen klarade vi oss helt själv. Där finns ingen servostyrning än på denna unga herren, men jag tycker vi lyckas ganska bra ändå, haha! Det ser naturligtvis förjävligt ut, men det é roligt och det är väl huvudsaken?! Fick till och med till lite galopp igår på ena raksträckan. Gasen funkar också dåligt. Han följer unghästmönstret och "cyllar baglänges" som Tina säger, hahahaha! Snart kanske vi kan lägga i tvåans växel? Så snart vi får sällskap ska vi iaf ut i skogen, då kanske vi hittar tvåan??


Hej svej!

Av Kristin - 24 augusti 2012 11:23


Denna bilden säger mer än tusen ord, hahahah!!



 

Av Kristin - 24 augusti 2012 08:42

Tror ni kvällen blev som jag försökte planera? Nä, jag sa ju det. Men det blev en bra kväll, en ovanlig kväll utan måsten. Körde ner till alla pågarna på ATV-center för att stämma av läget med Johan. Eftersom jag inte hade någon tid att passa så provkörde jag den nya traktorregistrerade fyrhjulingen och fick samtidigt en förtitt på mässområdet på Bosjökloster. Det är något visst med den årliga Jakt & Fiskemässan, det är en viss stämning som är lite klurig att beskriva.


När vi väl kom hem så bestämde vi oss för att matlagning var inget för oss just idag, men däremot hade ett restaurangbesök suttit fint. Ringde John och Camilla som gärna följde med oss till Eslöv och El Toro. Innan dess fick vi en timme över och åkte till Lidl för att inhandla dricka till helgen. Hittade även en handdammsugare som jag nu ska använda flitigt till alla dryga spindlar som just nu invaderar vårt hus. Hoppas detta var ett bra köp, det känns så iaf, men det återstår ju att se   


Vad som sker ikväll/em beror sig lite på om pågarna behöver hjälp på mässområdet eller ej. Som sagt, varför planera något, det blir ändå inte som man tänkt sig...


Tjingenling!

Av Kristin - 23 augusti 2012 13:26

Ibland, lite då och då så tipsar jag om bloggar och en och annan bok. Men kan ni minnas en enda rolig blogg eller bok som jag "rekommenderat"? Det mesta handlar om sjukdom eller annat elände. Men nu gör jag det igen. Denna gången handlar det om en kille i min ålder. Hans liv är inte det minsta likt mitt liv. Ändå gnäller jag. Läser man lite tillbaka i min blogg så är det ett helvetes massa gnällande från min sida. Att jag inte mår bra, att det är lite synd om mig och att livet aldrig är på topp. Men jag tycker det har vänt, jag känner inte igen mig i det längre. Var det verkligen jag som skrev då?

Som sagt, nu ska jag tipsa er om en blogg igen, en kille på 28år som fått en fruktansvärt bakslag på sin cancer, den kom igen och denna gången med ett större artelleri. För en tid sedan var jag lite besviken över att han slutade skriva, men samtidigt glad då han helt enkelt slutade blogga när han blev friskförklarad. Nu skriver han igen, men jag blir inte gladare för det. Det hade varit intressantare att läsa hans texter om han var frisk. Han skriver på ett helt fantastiskt vis. Hade han skrivit en bok så hade jag läst den direkt. Jag tror aldrig att jag blivit så biten av någon sätt att skriva som hans.

HÄR har ni länken till Kristians blogg.






Av Kristin - 23 augusti 2012 08:39

Det blev en sen stallkväll igår. Det va en riktigt mysig kväll och full rullians på folk och pållar. Tina och jag vi började med Sune. Linade honom lite för att få av den värsta energin. Det var lite kyligare igår och blåste lite så Sune han var lite mer på hugget än vad som är brukligt för honom. Frågan är om han fortfarande är halt egentligen men att han bara glömde bort det just igår när han busade rundor? Lite småöm var han fortfarande, och jag tror att hade det varit en varm sensommardag så hade han säker fokuserat mer på sin ömma tass. Nåväl, jag kom iaf upp på honom, Tina fick ha oss i lina för att vara på den säkra sidan en dag som denna. Travade några varv och fick därmed även rasta Tina, hahaha! Alla skötte sig ypperligt och jag är så glad att jag för andra gången sitter på min fina Sune! Snart kanske jag klarar mig själv, idag satt jag ju upp själv från pallen!


    


När vi var klara med Sune tog vi häst nr2 för dagen. Tinas fina jättehäst Askis skulle även han få komma ut och röra på sig. Även han var ganska full med energi nu när det är lite svalare, men han uppförde sig väl. Tina erbjöd mig att sitta upp, och en sån chans tackar man ju så klart inte nej till. Men en stege hade gjort sig, hahahah!

Här kommer några bilder från kvällen.

Tina och Askis.

    


Persson och Askis.

   



Ikväll står det fisketävling på schemat, men ärligt talat så blåser det så in i helvete idag så jag tror jag avstår. Dessutom ska två av mina medtävlande flyga till Turkland idag. Orättvist? Ja sannerligen!! Får väl ringa och höra med gubben om det blir någon tävling eller om vi kan skjuta på den tills vi är fulltaligt gäng och mindre blåst.

Idag kanske jag ska passa på att låta kroppen vila så man är lagom pigg till Jakt & Fiskemässan som går av stapeln till helgen? Äh, vi får väl se vad kvällen har att erbjuda, det é väl ändå inte lönt att försöka planera, det blir sällan eller aldrig som man tänkt ändå.


Tack för mig!







Av Kristin - 22 augusti 2012 11:03

Idag regnar det! WIIIHOOOO!! Vilken lycka! Det behövs regn för att kantarellerna ska växa. De senaste två månaderna har det knappt funnits en enda svamp i skogen. Men med varma marker och lite regn så hoppas vi det kryllar av svamp framöver!


    


Mer regn vill vi ha!!!!!

Av Kristin - 22 augusti 2012 10:50

Jo jag vet, det är onsdag idag, men jag tänkte skriva om gårdagen först. Efter en lite halvseg dag på jobb lämnade jag stället för att åka till stallet i vanlig ordning. Trött som tusan och motivation på absoluta nollpunkten. Men trots detta tog jag mig i kragen och bör jade rida Blomsi som efter lite kiropraktik kändes ganska fin. Känns skönt att kunna vara tillbaka i sadeln igen.

När jag lämnade henne i hagen såg jag en liten Calle som sneglade på mig och jag bestämde mig för att ta honom på en liten sväng om. Hade ingen grimma med mig ut, men det går lika bra att ta honom i manen. Selade och kopplade vagnen, sen väntade vi in Johan så vi kunde ta en tur tillsammans med Calleman. Han känns fräsch igen och det kändes som där fanns gott om krafter i honom. Det är alltid helskönt med en tur bakom Calle, egentligen kan man inte få det bättre än så. Underbara häst!


Ikväll ska vi se om det inte går att rida en stutt på Sune. Hans grusficka är förjävla seg, även om han blir lite bättre hela tiden så är detta in i helvetes drygt nu! Jag får helt enkelt hoppas på att han inte är på tårna idag. Eftersom han haltar så kan jag inte göra av med hans värsta energi med hjälp av longering innan uppsittning. Ja vi får väl helt enkelt se vad som händer och sker ikväll.


Tack för mig!


Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards