Direktlänk till inlägg 18 februari 2015

Min fina Sune!

Av Kristin - 18 februari 2015 08:11

Min fina, fina häst. Vad jag är glad för honom. Jag har aldeles för lite tid för honom numera. Jag går sönder en liten bit varje gång jag måste lämna stallet utan att ha varken borstat eller ridit. Ibland är jag bara dit en snabbis för att mocka, jag ser Sune bara på håll där han går i sin hage.

Ja det gör ont på riktigt ibland. Jag är liksom inte riktigt hel när jag inte får vara hos min häst så mycket som jag önskar. Men jag har också tagit på mig ett stort ansvar genom att skaffa barn. Världens goaste, jobbigaste, underbaraste skitunge. Jag slits mellan två underverk. Det är svårt att välja ibland, men det är ju sonen som alltid får gå först så klart.

Sune har världens bästa extramamma! Utan Memme hade kombinationen häst-barn inte fungerat alls. Jag vet att Sune är väldigt väl omhändertagen när jag inte är närvarande, och jag vet att Sune älskar Memme. Det känns tryggt och väldigt roligt!

Med gemensamma krafter så går det stadigt framåt för Sune igen. Hans nosryggsfraktur har läkt. Han kommer alltid vara vanskapt och val av träns får ske med noggrannhet. Grimma är heller inte lämpligt, det är stigbett som gäller.


På senaste tiden har vi åkt till ridhuset. Sune älskar att komma iväg, han lyser upp och blir väldigt positiv när han kommer in i ridhuset och ser hinderna stå framme. Aldrig har jag sett honom så taggad och sugen på att jobba, vilket steg han fått helt plötsligt   


 

Här kommer en film från helgen. Min fina fina häst och jag!






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 8 april 2015 23:36

Det har gått två hela år sen vår påg kom till vår värld. Det har varit två omtumlande och fantastiska år. Vi älskar honom så oändligt mycket! Grattis Carl Anton Hälge Wihlborg på din 2-årsdag! ...

Av Kristin - 31 mars 2015 09:49


   Ibland vet jag inte om jag ska skratta eller gråta när jag tänker på Sune. Han är det finaste i hästväg man kan ha, men ibland, vissa dagar, ja då undrar jag fanimaj hur det funkar i hjärnkontoret på honom. Här om dagen skenade han med mig, ja på ...

Av Kristin - 17 mars 2015 09:09


Fifan säger jag bara. Ja denna helgen har varit jobbig, jag har inte varit så sjuk på 15år. Lilleman började bli hängig redan i onsdags, jag bestämde mig för att bli hemma med honom på torsdagen. Det va tur det för sen blev han allt sämre. På fredage...

Av Kristin - 10 mars 2015 13:45


Aldså jefhlar vilket fint väder vi blev välsignade med igår! Kära tider, man blir ju på så gott humör! Brorsan, hans son och våran mormor kom på besök. Vi tog givetvis tillfället i akt och gav oss ut på en långpromenad för att tanka lite energi. ...

Av Kristin - 6 mars 2015 10:09


Det som hände på dagislämningen igår satt i hårdare än vad det faktiskt brukar göra. Konstig känsla liksom. Jag hade ett snack med en av förskolelärarna om att jag gärna vill att just HON tar emot Anton när vi kommer på morgonen, även om hon tillhör ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards