Direktlänk till inlägg 1 juli 2010

Här är världens säkraste - och farligaste flybolag

Av Kristin - 1 juli 2010 12:01

Ryan Air är ett av världens säkraste flygbolag medan American Airlines är ett av de mest olycksdrabbade.Och ryskt lyftrum bör man helst undvika, enligt en studie.

 

Enligt sajten planecrashinfo.com finns det enbart 101 stycken flygbolag i världen som inte varit inblandade i flygolyckor. Bland dessa finns Ryan Air, EasyJet och Virgin Atlantic.
Ryan Air är ett irländskt flygbolag, tillika ett av de största lågprisbolagen i Europa med sina 26 destinationer i Europa och Nordafrika. Flygbolaget har funnits sedan 1985.

Vidare skriver sajten att en studie av International Air Transport Association, IATA, från 2007, visar att det ryska luftrummet är det farligaste att flyga genom. Ryssland och forna Sovjet har haft tveklöst flest flygolyckor, baserat på statistik fram till år 2006.   
Medan de amerikanska flybolagen American Airlines och Pan Am har varit inblandade i de största flygkatastroferna.

-------------------------------


Jag har aldså redan åkt över Ryssland med Pan Am!! Det farligaste luftrummet i det farligaste planet, tro fan man blivit flygädd!! Ska jag någonsin flyga igen (vilket jag nog måste göra någon gång) så lär det bli med Ryan Air och inget annat. 


  


 
 
Ingen bild

me

3 juli 2010 13:57

Tänk då på att en koppkaffe kostar typ 100 kr. Urlastning och ilastning av ett plan tar ca 10 min, snabba turer.
Hoppas du flyger snart igen.
kram

 
Ingen bild

K1

3 juli 2010 18:34

Ehh, mamma, den kommentaren fattar jag inte ett smack av, hahah!

 
Ingen bild

me

4 juli 2010 10:27

Det spelar nog inte så stor roll vad flygbolaget heter, ödet är ibland det som styr, tror jag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 8 april 2015 23:36

Det har gått två hela år sen vår påg kom till vår värld. Det har varit två omtumlande och fantastiska år. Vi älskar honom så oändligt mycket! Grattis Carl Anton Hälge Wihlborg på din 2-årsdag! ...

Av Kristin - 31 mars 2015 09:49


   Ibland vet jag inte om jag ska skratta eller gråta när jag tänker på Sune. Han är det finaste i hästväg man kan ha, men ibland, vissa dagar, ja då undrar jag fanimaj hur det funkar i hjärnkontoret på honom. Här om dagen skenade han med mig, ja på ...

Av Kristin - 17 mars 2015 09:09


Fifan säger jag bara. Ja denna helgen har varit jobbig, jag har inte varit så sjuk på 15år. Lilleman började bli hängig redan i onsdags, jag bestämde mig för att bli hemma med honom på torsdagen. Det va tur det för sen blev han allt sämre. På fredage...

Av Kristin - 10 mars 2015 13:45


Aldså jefhlar vilket fint väder vi blev välsignade med igår! Kära tider, man blir ju på så gott humör! Brorsan, hans son och våran mormor kom på besök. Vi tog givetvis tillfället i akt och gav oss ut på en långpromenad för att tanka lite energi. ...

Av Kristin - 6 mars 2015 10:09


Det som hände på dagislämningen igår satt i hårdare än vad det faktiskt brukar göra. Konstig känsla liksom. Jag hade ett snack med en av förskolelärarna om att jag gärna vill att just HON tar emot Anton när vi kommer på morgonen, även om hon tillhör ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards