Alla inlägg den 22 oktober 2010

Av Kristin - 22 oktober 2010 18:25


 Så ja, nu é den på plats, soffan aldså. Jag vet, jag tjatar om denna soffan ideligen, men shit vad mysigt det blev! Jag och Johan är inte annat än supernöjda.

  

Detta medför ju så klart att man vill riva ut och göra om ännu mer. Vill ha ut baren, kasta bordet och de söndriga stolarna som katten förstört. Jag vill, jag vill, jag vill, NU!! Tapeterna vill jag riva ner, göra om och ändra allt så jag kan känna mig som hemma i huset. Länge har jag nu kännt att någon annan fixat och trixat och satt sin prägel på huset, men nu é det min tur att göra om det till mitt hem, där jag bor och vill känna mig hemma, det är min tur nu, det är min tid nu och jag måste ta chansen...


Bjuder på lite kassa bilder...







Minns ni att jag blev bestulen på min väska när jag åke till Österrike i Maj månad? Då blev jag av med allt, ja jag menar allt, iaf i klädesväg. Men utöver detta blev jag även av med lite andra saker, bland annat min kameraladdare. Jag köpte en annan laddare som fungerade bra EN gång! Nu vill kameran inte ladda mer och jag känner att jag nog gett upp hoppet om min fina kamera som jag köpte i Malaysia för några år sedan. Kameran är aldså inte bara en kamera, den innehåller minnen från en tid jag aldrig tror kommer igen. Det va på den tiden jag flög världen över utan problem, den tiden jag ville och utan panikångest kunde se mig omkring. Vid flertalet tillfällen har vi relaterat tiden då jag köpte kamernan, många minnen som jag dagligen bär runt på.


Men nu måste jag inse att det är dax för en ny kamera, fråga är bara vilken jag ska välja. Jag har inte undersökt saken så noga, men jag vet att jag har krav, stor sådana så jag lär nog få problem att hitta min nya kamera. Jag vill ju så gärna kunna ta fina alldagliga bilder, jag vill inte ta på naturmotiv, jag vill ha bilder från min vardag, men kvaliten vill jag inte tumma på för det. Ni ser ju själva vilka kassa bilder det blir nu, det är astrist, inte kul att blogga med så kassa bilder! Bläää!

Någon som har ett bra förslag på vad för kamera jag ska införskaffa? Den ska gå att ha med i vardagsväskan, men ska kunna zooma, filma och ta snabba bilder (bilder i rörelse)... Kom med alla förslag ni har, jag undersöker allt! Budgeten spelar ingen större roll, jag vill bara ha en kamera som uppfyller alla mina krav, om detta nu är möjligt vill säga...


Sen ville jag ju ha en ny telefon oxå, men det får jag kanske önska mig i julklapp av Johan, hahah!! Sen vill jag ha en ny häst... Hahah, mycket man vill här i världen...  


Ikväll lär det bli fredagsmys på riktigt i nya soffan. Revben till middag och Idol på TV och en sprillans ny soffa, det kan bara inte gå fel. Groggen är dessutom upphälld så nu tackar jag för mig och fortsätter mitt fredagsmys!


//

Chisan

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards