Alla inlägg den 8 mars 2010

Av Kristin - 8 mars 2010 18:13

Jag har blivit utmanad av http://tcs.blogg.se!

Så här går det till...


-Varje "spelare" börjar med att skriva 6 egendomliga/underliga saker om sig själv.
-Bloggare som blir "tagna" ska skriva 6 saker om sig själva i sin blogg & samtidigt
ange reglerna för spelet. Tillslut väljer bloggaren 6 nya bloggare & gör en lista av deras namn.
-Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras gästbok för att låta dem veta att de är tagna & att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

Här är 6 speciella saker om mig:


1 Hatade tidigare att vara ensam på kvällarna, men idag kan jag tycka att det är RIKTIGT skönt!


2 Tycker inte dammtussar är skit, det är änglatofflor.


3 Tycker om att läsa bloggar/böcker som handlar om starka livsöden. 


4 Älskar fina blommor, men kan inte sköta dem och tar alltid ihjäl dem i förtid.


5 Tycker mina hästar é finast, precis som föräldrar tycker sina egna barn är finast. 


6 Kan drick rom och cola till allt, även till den finaste middagen på slottet.


Jag utmanar:

dotse.bloggplatsen.se

ekbladet.bloggplatsen.se






Av Kristin - 8 mars 2010 17:26

Hej hopp allihopa. Nu é jag här igen. Skulle nog kalla mig själv för periodare när det kommer till bloggandet. Att skriva bara för att man ska skriva känns inte så ball, därför är jag borta lite då och då när kreativiteten inte infinner sig...


Vad har jag att berätta då? Humöret har varit upp och ner, senast i lördags eftermiddag/kväll va det så i bottnen som det bara kunde vara. Anledningen - att Johan inte hade åkt och mockat till pållarna på dagen. Han väntade tills jag kom hem från Göteborg så vi kunde åka tillsammans och mocka skit. GGRRR! Underbart, attans vad jag va arg! Jag é i stallet VARJE dag annars, en dag kunde jag väl få slippa? Nog för att jag älskar mina hästar, men jag é fortfarande så sjukt trött på att alltid mocka skit, ibland vill jag bara få slippa dra på mig skitiga stallkläder och för en gångs skull få slippa mocka hästbajs!

Humöret blev inte bättre förräns på söndagen...

Men men, jag får väl inse att humöret kan spela mig ett spratt när det é dags för den dära veckan i månaden. Jag é bara inte van vid det, att humöret svänger så för småsaker menar jag, det är ett nytt fenomen som jag nog får börja lära mig leva med...


För övrigt är det bara roliga saker som hänt. Två helger i rad har jag varit i Göteborg. Först för att se eliten rida på Göteborg Horse Show. Helgen därpå åkte jag med Åsa, Theres och hennes kompis. Småtjejerna (som snart inte är så små längre) skulle på konsert och se Tokio Hotell (nä, jag visste inte heller vem de va innan...). Töserna skulle juh köa redan kl 5 på fredagsmorgon vilket innebar att vi åkte upp och checkade in på hotell redan på torsdagskvällen. Lördagen spenderade Åsa och jag i city. Vi strosade på avenyn i det underbara soliga vädret. Mysigt till tusen, jag njöt av varje steg längst avenyn och jackan fick hänga på trekvart, vår i luften, underbart!


I helgen har jag planer, iaf på lördagen. Har lurat med Åsa till ridhuset. Hahah, nä, det é inte Åsa jag ska lasta och rasta. Tänkte att Hottentott ska få åka lite släp och få utforska ridhuset i Billinge. Under tiden han bott hos mig har han aldrig besökt något ridhus, tror knappt han varit i ridhus innan heller. Ska bara dit en snabbis och låta HS få se det stället där vi i framtiden förhoppningsvis kommer spendera många timmar.

Paddocken hemme är ju helt hopplös för tillfället. Snö och is sätter käppar i hjulet för oss alla. Jag kan inte direkt sätta mig upp på HS utan att ha longerat och låtit honom få bralla av sig. Vägarna i skogen är någerlunda ridbara, men vad hjälper det mig??? Åhh, nu vill jag verkligen komma igång och rida. Våren visar sig faktiskt lite, lite, lite...


Nu é det strax dax för körandet igen. Åsa har ju släpat med mig på körsång på måndagskvällar. Haha, det känns hopplöst. Uppvärmningen kan jag bara inte vara med på, den é störtlöjlig. Jag vet att det behövs, men det låter ju så förbannat dumt! Jag kan bara INTE! Några av sångerna är skitsvåra och jag känner att jag aldrig kommer lära mig dem. Andra låtar, som jag trodde jag kunde, ja, de låtarna ska klyddas till och göras om så vi alla sjunger olika stämmor, SAMTIDIGT fast ändå vid olika tillfället. Fattar ni? Jag fattar iaf inte ett smack emellanåt... När man går där ifrån känns det ändå skönt, man känner sig avslappnad och det é helt enkelt en skön känsla i hela kroppen.


Här kommer lite bilder som Tina tagit på pågarna. Tack Tina för fina bilder!



  




  


Dumma vinterpälsen kliar...

  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards