Alla inlägg den 19 mars 2010

Av Kristin - 19 mars 2010 08:51

Jag är inte ett dugg bättre i min förkylning, men jag är fortfarande på jobb och jag tar mig till stallet i vanlig ordning. Igår gick jag från jobb 45minuter tidigare, tänkte mocka lite skit och sen ta mig hem och inta ryggläge. När jag kom ut upptäckte jag att vädret va helt underbart, regält med plusgrader, solen sken och våren va ett faktum. Jag kunde inte annat än bestämma mig för en årsdebut på hästryggen. Mockade i godan ro, asade in HotShot som verkade måttligt road av att behöva komma in nu när vädret va så underbart och sen började jag pula med ryktning och broddning. Ja, jag skrev broddning! För en gångs skull vågade jag mig på att brodda och sen va det bara att klä in honom i benskydd och boots. Höll sedan tummarna för att han skulle låta bli att öva på rodeomoovsen och därför undvika att skada sig på broddarna...


Några minuter i longerlinan sen vågade jag mig upp på ryggen. Trots många månaders vila uppförde han sig som om viloperioden aldrig existerat. Han stod som ett ljuse när jag hoppade upp och verkade inte alls berörd. Sen bar det iväg till skogs. Att gnata i paddocken är inte så ball, därför tog vi första rundan i skogen. Skrittade och travade, tittade och filosoferade. Väl hemma kunde jag inte annat än vara stolt mor till en fin unghäst!

Får se om det blir en sväng till ridhuset imorgon med honom eller om vi faktiskt gör en utryckning och hämtar Tompa från det stall där han inte har blivit skött som han ska. Vi é många som ställer upp Caisa, alla har vi våra band till Tompa som absolut förtjänar bättre än så här. Säg bara till hur vi kan ställa upp för er!


Idag blir det ingen ridning för min del, hur gärna jag än vill. Men jag é hängig och eländig, hästen har antagligen fått nog av mig och nog av motion. OM vi kommer iväg till ridhuset imorgon så ska jag sitta upp då och ta ett litet pass markarbete då, annars blir det en skogsrunda till tror jag. Idag får vi båda ta en vilodag, det é ju trots allt fredag!


En av Tinas fina bilder på HotShot!

  


Dax för lite frukost, magen känns väldigt tom och trots att smaken inte gör sig tillkänna som den ska så får jag väl försöka äta lite ändå. Verkligen skittrist att äta när det knappt smakar något.

Igår gjorde Johan en god gryta, eller jag tror iaf att den va god, det lilla jag smakade va iofs helt ok... Fy fan vad jag hatar att vara förkyld! Man é inte bara snorig, jag snyter mig typ 5ggr i timmen, får snart sår på näsan. Jag hostar, får då skallebank. Jag nyser och får då ont i nacken som jag senare ikväll kommer få önnu mer skallebank av. En jävla rundgång på allt, biverkningar på grundtillståndet, underbart! Nä, nu vill jag bli frisk!!


Frukost ja, det va ju det jag skulle fixa, får väl sätta fart antar jag...


Hej svej så länge!

Chisan


  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards