Direktlänk till inlägg 21 juni 2011

Midsommar??

Av Kristin - 21 juni 2011 08:57

Midsommar närmar sig. Jag har gett upp, jag flyr Sverige, flyr alla krav och förpliktelser. Jag och mitt gäng drar till Köpenhamn, Tivoli, hotellövernattning, Zoo, restaurangbesök... Detta året ska jag bli uppassad, inte passa upp midsommargäster som vänligen velat komma på min årliga dunderfest i trädgården. Det är lite smått skrämmande i år, ingen orkar med midsommar, ingen är redo för detta spektakel. Fler borde göra som vi, lämna midsommar kvar i Sverige och sen bege sig med den lätta packningen över sundet. I dagläget är vi redan 5 man som kommer åka, fler och fler gillar idén, snart har vi väl fyllt ett helt hotell, haha! Blir detta en ny tradition månne??


 


Just nu är jag lite nere, humöret är väl inte på topp. Men jag stör mig oerhört på vädret, jag behöver SOL! Mitt sinne, min kropp, hela jag behöver SOL i stora mängder! De senaste åren har jag i princip varit solskygg, legat under parasollen, med solbrillorna och handduk på benen för att inte bränna mig. Men i år kan jag inte få nog av solen, jag vill bara ha mer och mer! Min kropp skriker efter solljus men det ser ut som att vi får åka söderut igen för att finna sol i sommar. Fan vad Sverige är kasst!! SOL för fan, det är sommar NU! Jävla skitväder!! Detta är mer höstlikt än något annat, blåser, regnar och är 13 grader i Juni! Katastrof!


 


Men det blir säkert en resa i sommar också, men vi har fortfarande inte kommit på vart vi ska åka. Men nu lutar det iaf mer åt en solsemester igen. K3 ska åka med oss denna gången, kanske bäst så, han får hålla oss alerta så vi inte somnar kl 21.00 på kvällarna som på senaste Kretaresan, haha! Just nu kikar Johan på lyxhotell i Turkiet (av någon anledning är det lite billigare dit med tyrkieteksperten.dk). Ja vi får väl se var det slutat, skönt och jävligt kul ska det bli iaf. Trots flygresan så ser jag åter igen fram emot att åka, nu börjar jag få kläm på hur och när jag ska knapra mina piller så allt ska flyta på lite bättre!


Om några dagar åker Mamma och Kjelle till Kreta. Är smått nyfiken på hur de ska bo, hade gärna åkt med dem! Jag gillade Kreta, en Ö som är betydligt grönare än vad jag é van vid. Kanarieöarna och Turkiet är torra länder med mycket lite växtlighet, men Kreta skiljer sig, där é grönt med olika typer av fruktodlingar, bedydligt trevligare miljö helt enkelt!


Har gjort en massa saft i år igen, fläderblomen fick inte hänga ifred i år heller. Imorgon ska allt hällas på flaskor och ska sedan avnjutas i stora glas med is. Fläderblomssaft är helt fantastiskt gott!!


Nä, nu får det vara bra för denna gången. Tack för mig, hoppas jag får för mig att skriva snart igen! HAHA!


Hej svej!




 
 
Ingen bild

Kusinen

21 juni 2011 17:32

Ahh, flädersaft är såå sjukt gott. Det gjorde alltid min farmor till mig på sommaren riktigt sommar dricka:)
Kul att ni ska ut och resa igen det är såå skönt:)
Kram kusinen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 8 april 2015 23:36

Det har gått två hela år sen vår påg kom till vår värld. Det har varit två omtumlande och fantastiska år. Vi älskar honom så oändligt mycket! Grattis Carl Anton Hälge Wihlborg på din 2-årsdag! ...

Av Kristin - 31 mars 2015 09:49


   Ibland vet jag inte om jag ska skratta eller gråta när jag tänker på Sune. Han är det finaste i hästväg man kan ha, men ibland, vissa dagar, ja då undrar jag fanimaj hur det funkar i hjärnkontoret på honom. Här om dagen skenade han med mig, ja på ...

Av Kristin - 17 mars 2015 09:09


Fifan säger jag bara. Ja denna helgen har varit jobbig, jag har inte varit så sjuk på 15år. Lilleman började bli hängig redan i onsdags, jag bestämde mig för att bli hemma med honom på torsdagen. Det va tur det för sen blev han allt sämre. På fredage...

Av Kristin - 10 mars 2015 13:45


Aldså jefhlar vilket fint väder vi blev välsignade med igår! Kära tider, man blir ju på så gott humör! Brorsan, hans son och våran mormor kom på besök. Vi tog givetvis tillfället i akt och gav oss ut på en långpromenad för att tanka lite energi. ...

Av Kristin - 6 mars 2015 10:09


Det som hände på dagislämningen igår satt i hårdare än vad det faktiskt brukar göra. Konstig känsla liksom. Jag hade ett snack med en av förskolelärarna om att jag gärna vill att just HON tar emot Anton när vi kommer på morgonen, även om hon tillhör ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards