Direktlänk till inlägg 28 april 2010

Inget lugn...

Av Kristin - 28 april 2010 08:11

Red ut en sväng med Tina och Billbo igår. Vi som planerade en lugn runda, tji fick vi. Stora fordon, bilar, jägare, blåst och småregn kantade vår kvällsrunda. Med andra ord blev det ingen lugn runda, både Hot Shot OCH Billbo gick stundtals på tårna. Kul att få komma ut en runda med Tina, men synd att det inte riktigt gick som planerat.

HS är på hugget, har massor med överskottsenergi! Idag ska jag sadla och rida ut på gräsfältet och galoppera skiten ur honom. Hoppas det har torkat upp i marken så det inte är halt och jäkligt. HS behöver verkligen få sig en riktig genomkörare! Både han OCH jag längtar efter att få sträcka ut i galopp. Vi får väl se hur mycket han tänker bocka och busa idag   


Ikväll är det även hoppning i Billinge. Jag och Johan är trogna åskådare. Kul att träffa folket som är där och kul att se Therés träna. Om jag bara kunde få tummen loss och ringa Lars så HS kan komma igång med sin hoppträning. Känns bara som om man har så mycket på gång överallt, timmarna räcker inte till. Dessutom kan jag inte åka med honom ensam, därför måste min planering även funka för min/mina medhjälpare. Inte lätt. Efter min semester så kanske det borde vara dax att komma igång på riktigt. Nog för att vi är igång, men någon seriös träning har vi inte åkt på än...


Kinden känns jävligt knepig. Den förhårdnad som blivit efter att HS sparkade mig rör nu på sig. Den sjunker nedåt, den gör förbaskat ont emellanåt. Fattar inte varför förhårdnaden inte minskar? Störigt att den faktiskt rör på sig nu. Hoppas den inte sätter sig så att det syns för mycket. På mina tjocka kinder syns den inte nu iaf...


Innan jag avslutar vill jag gärna tipsa er om en väldigt god vardagsrätt.

Igår kockade Johan ihopa en makaronilåda. Grundreceptet hittar du på baksidan av Kungsörnens Idealmakaroner. Som god fyllning hade vi spenat, svamp, rökt bog och avslutade med riven ost ovanpå. Mycket gott en helt vanlig vardagskväll. Ett litet middagstips är aldrig fel, till vardags kan ideérna tryta...


Tack för mig!

// Chisan

  

 
 
Ingen bild

trixie

28 april 2010 09:28

Bakom den åsen (kullen) som är längst ner i hästarnas hagar, är ängen kanon fin att rida på nu. Torr och jämn. Några mullvadshögar här o där, men det är nog inget som hindrar er :)

 
Ingen bild

Kristin

28 april 2010 10:00

Ska prova där Trixie, blev extra sugen när jag såg dina bilder på din blogg =)

 
Ingen bild

Tina

28 april 2010 10:06

haha ja under presenning kan han gå..men gå förbi lite plast kunde han inte igår...vad tog åt hästskrället? haha det var så mkt för den miljöträningen det haha:-)

 
Caisa

Caisa

28 april 2010 10:46

Jag funderar lite över miljöträning o hästar... Om man nu kan ha en blå IKEA-påse hängandes från grimman under tiden man ryktar(30 minuter) och inte bryr sig men sen när matte slänger hö i hagen och skakar SAMMA säck så ska man spela Allan o springa som en galning...? Samma säck kan ligga löst på golvet(miljöträning, inte som jag bara slänger den där) men sen har grannen hängt en på staketet och då tvärvägrar han att gå förbi, slänger sig och blåser upp sig...?! Någon som vet om det finns miljöträning såsom Linus Andler hade förr? Tror det är läge för det igen...

http://ekbladet.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kristin

28 april 2010 11:39

Haha Tina, ja vad va det som tog åt honom igår?? Ähh, han va väl på bushumör antar jag =)

Caisa - Det kommer en polis till Billinge om några veckor. Hon ska hålla i liknande träning som Linus. Ring Åsa om du vill vara med, hon vet vem man kan ringa och anmäla sig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 8 april 2015 23:36

Det har gått två hela år sen vår påg kom till vår värld. Det har varit två omtumlande och fantastiska år. Vi älskar honom så oändligt mycket! Grattis Carl Anton Hälge Wihlborg på din 2-årsdag! ...

Av Kristin - 31 mars 2015 09:49


   Ibland vet jag inte om jag ska skratta eller gråta när jag tänker på Sune. Han är det finaste i hästväg man kan ha, men ibland, vissa dagar, ja då undrar jag fanimaj hur det funkar i hjärnkontoret på honom. Här om dagen skenade han med mig, ja på ...

Av Kristin - 17 mars 2015 09:09


Fifan säger jag bara. Ja denna helgen har varit jobbig, jag har inte varit så sjuk på 15år. Lilleman började bli hängig redan i onsdags, jag bestämde mig för att bli hemma med honom på torsdagen. Det va tur det för sen blev han allt sämre. På fredage...

Av Kristin - 10 mars 2015 13:45


Aldså jefhlar vilket fint väder vi blev välsignade med igår! Kära tider, man blir ju på så gott humör! Brorsan, hans son och våran mormor kom på besök. Vi tog givetvis tillfället i akt och gav oss ut på en långpromenad för att tanka lite energi. ...

Av Kristin - 6 mars 2015 10:09


Det som hände på dagislämningen igår satt i hårdare än vad det faktiskt brukar göra. Konstig känsla liksom. Jag hade ett snack med en av förskolelärarna om att jag gärna vill att just HON tar emot Anton när vi kommer på morgonen, även om hon tillhör ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards