Direktlänk till inlägg 22 oktober 2009

Ljus...

Av Kristin - 22 oktober 2009 08:14

I förrgår köpte jag mitt första höstljus. När jag börjar fundera på att tända lite mysiga ljus på vardagskvällen, ja, då é det höst på riktgt. Sitta i soffan, mysa under filten och ha några levande ljus på bordet, mysigare än så blir det knappt...

  


Igår började jag rida igång Hot Shot igen. Han har vilat ca 2 månader. Dels på grund av sår efter att ha klivit in i hovslagarlådan men även för att det faktiskt kändes som om han var i behov av lite vila. Han började tappa lite av sin framåtbjudning och verkade inte tycka ridturerna va så himla roliga. Därmed ställde jag av honom, men som sagt, nu é vi igång lite smått igen. HS tar allt med ro, han stormtrivs med lite pyssel och träning för ffa hjärnan. Ridpasset gick helt utan komplikationer, han verkade helnöjd med att få göra något igen. 

Den senaste tiden har han ställt till med lite oreda. Busig och rastlös som han varit. Här om dagen drog han in sitt täcke i boxen och trampat runt i det hela natten. Han har busat i hagen och kivats med Molle. Stackars Molle som har får stå ut med tonåringen Hot Shot. Hovslagaren tycker HS är roligt att jävlas med, särskilt då energin står ur öronen. Efter gårdagens ridpass stod han dock i hörnan på boxen och halvsov trots full rörelse i övriga stallet. Han va verkligen nöjd med sig själv, men även trött trots att passet inte varde mer än i 25minuter...

Men han é för go den lille spillevinken. Han kommer undan med allt bara för att han é så söt och är en så stor bebis...


På lördag é det dax, moren och Kjelle ska gifta sig. Ja vad säger man? Här går det undan, själv ligger man i lä, Johan och jag har snart träffats i 6år... Vi som é långsamma eller mamma som é snabb...?? Jag tror det  é JOHAN som é långsam trots att alla pikar honom.

Mamma och Kjelle! Ni måste göra ett bra intryck på Johan på lördag så kanske även han får fart i rumpan någon gång...Kyss


Kul ska det bli på lördag. Kommer träffa lite folk jag inte träffat på många år. Sen ska jag självklart träffa folk jag träffar lite oftare men ändå aldeles för sällan. Krille och Lina, mormor, moster, Kristoffer... Ja, det ska bli kul, och mysigt!

Jag, jag vet, ordet mysigt kommer ofta finnas här nu när det é höst. Det är genom att mysa som man tar sig igenom hösten på bästa sätt.


Idag har jag insläppet av hästarna. Tja, kanske mindre kul idag när det regnar. Brr, inte kul. Hoppas det har slutat regna tills ikväll. Känns som om denna dagen aldrig kommer ljusna. Men vad gör man inte för sina hästar...?


I tisdags fick jag äntligen med mig svägerskan Anki på en tur i vagnen bakom pigga och nyskodda Calle. Haha, ja, det é verkligen kul, den dära lilla shettisen é för rolig. Men han visade upp sig från sin bästa sida och det verkade som om Anki kunde följa med fler gånger. Inte illa! Kul va det, skönt att sitta i vagnen och koppla av och att ha någon att snacka skit med.


I måndags asade jag med mig Åsa till NovaLund. Haha, som vanligt blir det alltid lite trassel när vi é på samma ställe. Men vi hittade iaf utan att köra vilse, helt otroligt! Jag skulle handla kläder till lördag. Tur jag hade Åsa med mig, annarsa hade jag fortfarande haft stövlar på mig som jag inte fick av själv. Herregud vad svårt det ska vara med stövlar, nu vet jag varför jag inte äger mer än ett par stövlar, förutom mina ridstövlar dock... Lördagens utstyrsel är inte klar än, har inget att ha på mig utanpå, en jacka eller nåt. Känns inte som om jag kan använda min blåa sport/stall/jobbjacka... I eftermiddag ska jag knalla in i vår enda klädesbutik vi har i Höör och se vad de har att erbjuda.


Har haft besök av en såndära ergonomitant på jobb. Tänkte att det kunde vara bra så man kan få lite råd och tips. Nog fick jag råd alltid, inget är sig likt på skrivbordet längre. Bordet har ändrat höjd, skärmen har bytat plats, och tangentbordet känns det som jag har i knäet. Värsta av allt är ändå musen, den ska jag visst ha i vänsterhanden!! Fattar ni? Hur ska jag som är extremhögerhänt kunna reda ut detta? Blääää, komma här och ändra på saker, mina saker. Ja, det va iofs jag själv som bad henne komma, men ändå. Jag vet att det är för mitt eget bästa, men det känns helknasigt alltihopa. Kanske, kanske så vänjer jag mig. Det kommer förmodligen bli bättre för min nacke iaf! Den har varit ett stort problem för mig den senaste tiden, men det kanske vänder nu... Vi får väl se...


Jaha, det va lite uppdatering för dagen. Tack för mig så länge, nu ska jag käka frukost...


//

Chisan


 
 
Ingen bild

Ted J

22 oktober 2009 22:13

Hej kompis- Mycket att läsa på sidan men dock ett litet påpekande, vet inte vilken du tycker är den enda klädaffären i "byn" haha men jag får det i varjefall till minst 6 (sex) stycken hahaha =) hejhopp

 
Ingen bild

Kristin

22 oktober 2009 22:22

Tja, det kanske finns fler, men bara en som är värd att besöka...

 
Åsa

Åsa

22 oktober 2009 22:25

Håller med dej ang. antal klädaffärer, vet dock inte om vi menar samma affär, men jag antar det.

Och om du inte kan vänja dej med en vänstermus så prova en död istället.

http://dotse.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kristin

22 oktober 2009 22:39

Haha, död mus, tja, kan bli jobbigt att leta efter den levande musen varje gång man behöver den...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 8 april 2015 23:36

Det har gått två hela år sen vår påg kom till vår värld. Det har varit två omtumlande och fantastiska år. Vi älskar honom så oändligt mycket! Grattis Carl Anton Hälge Wihlborg på din 2-årsdag! ...

Av Kristin - 31 mars 2015 09:49


   Ibland vet jag inte om jag ska skratta eller gråta när jag tänker på Sune. Han är det finaste i hästväg man kan ha, men ibland, vissa dagar, ja då undrar jag fanimaj hur det funkar i hjärnkontoret på honom. Här om dagen skenade han med mig, ja på ...

Av Kristin - 17 mars 2015 09:09


Fifan säger jag bara. Ja denna helgen har varit jobbig, jag har inte varit så sjuk på 15år. Lilleman började bli hängig redan i onsdags, jag bestämde mig för att bli hemma med honom på torsdagen. Det va tur det för sen blev han allt sämre. På fredage...

Av Kristin - 10 mars 2015 13:45


Aldså jefhlar vilket fint väder vi blev välsignade med igår! Kära tider, man blir ju på så gott humör! Brorsan, hans son och våran mormor kom på besök. Vi tog givetvis tillfället i akt och gav oss ut på en långpromenad för att tanka lite energi. ...

Av Kristin - 6 mars 2015 10:09


Det som hände på dagislämningen igår satt i hårdare än vad det faktiskt brukar göra. Konstig känsla liksom. Jag hade ett snack med en av förskolelärarna om att jag gärna vill att just HON tar emot Anton när vi kommer på morgonen, även om hon tillhör ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards