Direktlänk till inlägg 18 mars 2010

Torsdag...

Av Kristin - 18 mars 2010 11:11

Åhh vad jag é superförkyld, jävla skit!! Snyter mig ideligen, nyser och hostar, men jag har ingen feber och därför é jag på jobb. Försöker att inte hosta under tiden jag är på hembesök, helst inte andas på någon heller... Jobbigt som tusan. Som det ser ut nu är faktiskt helgen helt tom, bra för jag ska försöka kurera mig och vara frisk till nästa vecka, lycka till till mig själv! Nja, helgen kanske inte är helt tom, vill ju till ridhuset med HS på lördagen, om jag kan få stackars Åsa att följa med IGEN. När sen helgen väl närmar sig så brukar den snabbt bli fullsmockad, får se vad jag orkar med, jag borde nog vila egentligen, men hur kul é det??


Om någon sitter och har tråkigt så kan ni kika in på denna roliga sidan - www.felsms.com   Sjukt roliga historier, jävligt klantiga felskickningar, hoppas man själv aldrig skickar lika fel någon gång...


Det senaste dygnet har det inte hänt så väldigt mycket. Jag har iofs varit och kollat in Theres träning, kul att se ponnysarna skutta rundor och kul att se Ladys och Theres framsteg. Gruppen efter är stora hästar, med stora menar jag inte bara över ponnygränsen utan verkligen STORA! Den ena vallacken är 179-180cm, lång och grov. Jisses vilken bjässe, men han verkar vara ganska snäll vilket är en jäkla tur. De andra två är inga småhästar heller och från att kollat på ponnysar en timme och sen se hästarna så tycker man de är gigantiska! Skulle vilja stanna och se deras träning oxå, men det é för kallt och jag blir stelfrusen om tår och händer. Till våren kanske jag kan stanna, väderleken får helt enkelt bestämma.


Det é fortfarande plusgrader och snön smälter sakta (läs jävligt sakta) men säkert. Någon del av Sverige skulle få hela 11+ på fredag. Tjoho! Kan det vara så att våren é på väg på allvar?

Paddocken är delvis tinad och igår tog jag ut Hottentott som verkade sugen på att få röra på sig. Skulle lite lungt och försiktigt longera i den tinade delen av paddocken. Jag undviker helst att brodda då jag är helt övertygad om att han lär skada sig på dessa (oavsett hur jag madrasserar honom) när han praktiserar rodeokonster. Det gick förvånansvärt bra, han lydde bra på rösten, några vilda skutt kom det allt, men det é ju därför jag tar ut honom, så att han kan göra av med lite överskottsenergi. Bytte till högervarv, det gick oxå bra till en början, sen sköt han ut bogen, jag höll emot men han gled längre och längre ifrån mig. Han kom ut på det hala och gjorde en riktig mölla och la sig på sidan. Han va snabbt på benen och låtsades som ingenting hade hänt (ni vet, precis som vi kan göra om vi råkar te ett snedsteg, kolla om det va någon som såg en och sen låtsas som ingenting har hänt). Travade honom några varv för att se så han inte verkade påverkad på något vis, men han bara fortsatte låtsas som inget hade hänt... Håller tummarna för att han é bra även idag...

Ja, så kan det gå om man väljer mellan pest eller kolera, kvittar hur man gör ibland...


  


Sa jag inte att det knappt hade hänt något det senaste dygnet? Hmm, det hade visst hänt mer än jag trodde...


Dax för lite mat i magen. Är sällan eller aldrig sugen på mat just när klockan närmar sig 12 nuförtiden, men jag får nog tvinga mig, det är många timmar till nästa måltid, typ minst 8 timmar iaf.


Tack för mig så länge!

Chisan







 
 
Ingen bild

me

19 mars 2010 08:01

Nu är mossan ifarten igen :Så du tror att hostan bara kommer från förkylingen.... Jag kan tala om för dig att om du SLUTAR röka så minimeras hostan, även när du inte är kraslig. Detta ovanliga tips från mig gäller även Johan. (Att sluta röka) Kram mamma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 8 april 2015 23:36

Det har gått två hela år sen vår påg kom till vår värld. Det har varit två omtumlande och fantastiska år. Vi älskar honom så oändligt mycket! Grattis Carl Anton Hälge Wihlborg på din 2-årsdag! ...

Av Kristin - 31 mars 2015 09:49


   Ibland vet jag inte om jag ska skratta eller gråta när jag tänker på Sune. Han är det finaste i hästväg man kan ha, men ibland, vissa dagar, ja då undrar jag fanimaj hur det funkar i hjärnkontoret på honom. Här om dagen skenade han med mig, ja på ...

Av Kristin - 17 mars 2015 09:09


Fifan säger jag bara. Ja denna helgen har varit jobbig, jag har inte varit så sjuk på 15år. Lilleman började bli hängig redan i onsdags, jag bestämde mig för att bli hemma med honom på torsdagen. Det va tur det för sen blev han allt sämre. På fredage...

Av Kristin - 10 mars 2015 13:45


Aldså jefhlar vilket fint väder vi blev välsignade med igår! Kära tider, man blir ju på så gott humör! Brorsan, hans son och våran mormor kom på besök. Vi tog givetvis tillfället i akt och gav oss ut på en långpromenad för att tanka lite energi. ...

Av Kristin - 6 mars 2015 10:09


Det som hände på dagislämningen igår satt i hårdare än vad det faktiskt brukar göra. Konstig känsla liksom. Jag hade ett snack med en av förskolelärarna om att jag gärna vill att just HON tar emot Anton när vi kommer på morgonen, även om hon tillhör ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards