Direktlänk till inlägg 29 mars 2010

Rubrik saknas

Av Kristin - 29 mars 2010 10:43

Hej och hå. Här bloggas det inte så flitigt. Jag har fullt upp och ganska dåligt med tid för bloggen. Men nu é jag här och jag ska se om jag kan uppdatera lite.


Många järn i elden för tillfället, massor som ska göras och många förändringar står för dörren. Snart kommer Sune, den busiga lilla hingsten. Hot Shot ska sättas igång på riktigt och snart ska jag börja hoppa honom. I eftermiddag ska han löshoppas, en lite uppvärmning för vad som komma skall.

Släpen och tre bilar ska säljas. Släpen ska in och besiktigas imorgon, håll tummarna för att den går igenom. Tror det knappt, men hoppas kan man väl få göra. Sen får vi väl se vad det blir för släp, men det lutar väl mot att Åsa och jag kommer ha någerlunda likadana släp i framtiden. HAHA!! Eller så blir det ingen släpbyte, man vet aldrig liksom...

I maj bär det av till Österrike, förhoppningsvis med tåg. Jag blir glad om jag slipper flyga, väldigt glad. Hoppas jag har full koll på allt när det ska bära av. Hoppas Sune har anpassat sig till nya stallet och att alla hästarna går ute på nätterna. Det blir lite lättare för mig att åka med på semestern utan dåligt samvete...


Denna månaden är alltid full med födelsedagar. Bland annat fyller båda brödrarna år. Detta året firades de i kaffestugan i Sjöbo. K3 blev ordentligt lurad, han trodde han skulle på bio! Haha!! Väldigt trevligt va det i lördags iaf! Jag som brukar ha kameran framme lyckades denna gången helt glömma av den, aldså inga bilder från i lördags, kanske någon annan som fotade något?


Förkylningen verkar ge med sig, underbart! Snart är jag av med hostan oxå, ännu mer underbart! Snart dax för lite träning igen, det lär väl kännas ordentligt nu när man varit borta några veckor och kommit efter en aning.

Kören går halvbra, hade önskat lite mer fart på det hela, vill sjunga lite enklare låtar, låtar som man iaf har hört innan. Många av låtarna har jag aldrig hört innan och då é det svårt faktiskt. Men det är i grund och botten ganska kul må jag säga. Trodde aldrig jag skulle köra, men nu é jag där och har faktiskt ganska kul. Får väl se om man kan hitta en "bättre"/ösigare kör när denna är slut...


Isen på sjön é borta! Nu é det dax att köra igång fisket igen. Med andra ord måste lite garn lagas. Igår åkte jag med Johan och han fick instuera detta hantverk för mig, snacka om att det va betydligt svårare än jag kunnat tro! Fingrarna värker och en del sår har uppstått av mina nybörjarfel. Johan va snäll och tyckte jag va duktig, knutarna va rätt och de såg bra ut sa han, men jag kunde juh själv se att mina knutar inte va i närheten av Johans fina och välplacerade knutar. Jag har massor att lära i detta... Trevligt att kunna göra det tillsammans en stormig söndag. Är vädret fint kan jag tänka mig att följa med på en och annan fisketur den närmsta framtiden. Är det vindstilla och soligt är det faktiskt ganska behagligt att sitta där och guppa medans Johan drar upp fisk efter fisk...


Måste ta tag i tvätten nu. Tvättkorgarna är ständigt fulla och jag är nyfiken på vad som ligger underst, säkert massor av kläder man har glömt bort...

Som sagt, nu ska jag ta tag i tvätten och disken. Inte särskilt uppiggande, men det måste göras, det gör sig inte själv tyvärr...


Tack för mig så länge!


//

Chisan













 
 
Ingen bild

me

29 mars 2010 13:39

Jag fotade med den fina bröllops-kameran,mamma

 
Ingen bild

Kristin

30 mars 2010 20:39

Kan du inte skicka några av bilderna till mig så jag kan lägga ut dem här?
K1

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 8 april 2015 23:36

Det har gått två hela år sen vår påg kom till vår värld. Det har varit två omtumlande och fantastiska år. Vi älskar honom så oändligt mycket! Grattis Carl Anton Hälge Wihlborg på din 2-årsdag! ...

Av Kristin - 31 mars 2015 09:49


   Ibland vet jag inte om jag ska skratta eller gråta när jag tänker på Sune. Han är det finaste i hästväg man kan ha, men ibland, vissa dagar, ja då undrar jag fanimaj hur det funkar i hjärnkontoret på honom. Här om dagen skenade han med mig, ja på ...

Av Kristin - 17 mars 2015 09:09


Fifan säger jag bara. Ja denna helgen har varit jobbig, jag har inte varit så sjuk på 15år. Lilleman började bli hängig redan i onsdags, jag bestämde mig för att bli hemma med honom på torsdagen. Det va tur det för sen blev han allt sämre. På fredage...

Av Kristin - 10 mars 2015 13:45


Aldså jefhlar vilket fint väder vi blev välsignade med igår! Kära tider, man blir ju på så gott humör! Brorsan, hans son och våran mormor kom på besök. Vi tog givetvis tillfället i akt och gav oss ut på en långpromenad för att tanka lite energi. ...

Av Kristin - 6 mars 2015 10:09


Det som hände på dagislämningen igår satt i hårdare än vad det faktiskt brukar göra. Konstig känsla liksom. Jag hade ett snack med en av förskolelärarna om att jag gärna vill att just HON tar emot Anton när vi kommer på morgonen, även om hon tillhör ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards