Direktlänk till inlägg 2 juni 2010

I´m back!!

Av Kristin - 2 juni 2010 08:17

Nu så é jag tillbaka. Har haft lite ledighet från bloggandet, har verkligen varken haft tid eller lust. Nu har jag äntligen lyckats ladda in lite bilder, då blir det oxå fan så mycket roligare för mig att blogga och för er att läsa.


Jag ska börja i rätt ordning, här kommer en liten bråkdel av bilderna från resan till Österrike.


För mig var det nära att det aldrig blev någon resa, min väska stals av en dansk jävel som inte kunde skilja på mitt och ditt. All min packning utom pass och pengar försvann. Uppgiven drog mina brödrar mig på tåget. Nåja, efter en stund lugnade jag mig, fick ringt Johan som ringde försäkringsbolaget och sen va det bara att försöka inta en position som kändes någerlunda bekväm i tågstolarna. Resan gick ganska smidigt ändå, man sov inte hela natten, men då och då lyckades man sova en timme eller två.


Tiden i Österrike var bra, vi vandrade, käkage gott, shoppade (särskilt jag som behövde en ny garderob när vi kom till Insbruck), spelade spel och bara umgicks. Mysigt och mycket trevligt! Hoppas vi gör om det någon gång!


Gänget samlat vid floden Inn i Insbruck. K3 saknas dock eftersom han är fotograf.

 

K3 utanför vårt hotell. Det va bara vi som bodde där, vi fyllde nästan alla rummen på hela stället. Bra för oss!!  


Mamma och Kerstin visar vägen =)

 

Hujedamej vad stolbjörn (rullstolen fick efter några dagar ett eget namn) va dryg att putta på. För att de äldre damerna skulle få en chans att följa med på det mesta så fick stolbjörna puttas, vissa backar var rejält långa och branta. Bra jobbat måste jag säga till mina båda brödrar, ni kämpade på bra!  


I skogen skulle ölen kylas...

 


Insbruck hade visst en liten djurpark, dit åkte naturligtvis vi. En djurpark byggd på bergssluttningen, annorlunda men fint. Här ser ni en varm björn som svalkar sig i vattenfallet.

 


Här står vi på den söta lilla gatan. K2 åkte hem en dag tidigare, då passade vi på att åka in en stund tidigare för att shoppa lite. Regn och rusk, men vad gör väl det...

  


I lördags, rättare sagt den 29/5 2010 gifte sig Håkan och Caroline i Bosjöklosters kyrka. Det va en fantastiskt trevlig dag, Johan och jag hade hur kul som helst. Brudparet verkade nöjda och efter själva cermonin tittade solen fram. Underbar dag!

Här kommer lite bilder från dagen.


Jag & Johan. Utstyrseln fick jag hjälp av Jessica med. Håret satte naturligtvis Jessica upp. Utan henne hade det blivit hästsvans. Kan inte tacka henne nog för hennes insats denna dag!!

  


Jonna och Martin

  


Haha, en bild från sen kväll, goggen i högsta hugg...

  


Jag och Kalsson, sådär lagom sent på kvällen, haha!

  


I söndags var det mors dag! Detta firades utanför Blentarp, närmare bestämt i Östarp. God mat och trevlig eftermiddag. Kul att få träffa alla så dära opretantiöst en söndagseftermiddag.


Här har vi Krille och Lina!

     


Mormor!


Mamma och Kjelle!!

 

Haha, jag och Kerstin...





Nu trodde ni att jag skulle göra ett inlägg utan hästar va?? Åhhhh nej! Vi ska nog kunna klämma in lite häst även i dagens inlägg.


Nu har hästarna gått ute på nätterna i sisådär en vecka. Jag njuter i fulla drag. Jag slipper lägga energi på att mocka en jävla massa. Istället kan jag faktiskt åka förbi stallet, se så de står på alla fyra benen och sen åka vidare och göra saker jag inte hunnit under hela vintern, såsom att laga mat och käka i normal tid, träffa vänner... Ska jag rida så knallar jag bara ut och hämtar pållen, borstar, rider och sen släpper jag ut igen. Det går ju i ett naffs, underbart!!


Lille Sune han växer så det knakar. Han é snäll, uppför sig helt enligt regelboken. Han kommer bli en fin häst, jag ser fram emot att få rida in honom, jag vill gärna göra det snart, tiden går så jäkla långsamt i just det avseendet. Men men, tiden fram tills dess ska fyllas med massor med saker. Redan nu har han fått stå uppbunden, blivit lastad och haft schabrak och gjord på sig. Inget har rört honom i ryggen, han tar allt med ro!


Vädergudarna har väl inte direkt varit med oss den senaste tiden, men just idag tittar solen fram ordentligt, det känns som om sommaren är på ingång.


Här är en bild som jag har snott av Trixie, utan lov dessutom, hoppas det går bra ändå... Lille Sune går nu med stora Molle, de busar och leker och trivs ypperligt tillsammans. Inom kort ska vi försöka att även släppa in Hot Shot så att de alla tre kan gå tillsammans i sommar. Ja, vi får se hur det går, kanske jag kan ordna nya bilder då...

  


Så ja, det va ett inlägg som heter duga va?? Hahaha! Då jag inte har någon laddare till min kamera så kan jag inte fixa nya bilder, ska se om jag inte kan få tag i en ny laddare snart.


Tack för mig så länge!!

//

Chisan

 
 
Ingen bild

trixie

3 juni 2010 10:28

"Lille Sune och stora Molle".. Du kommer få en bamsing till häst, för jag tycker inte han ser så liten ut bredvid molle :P

 
Ingen bild

Kristin

3 juni 2010 12:38

Haha, nä, han kommer nog bli stor, redan nu är han liten storhäst. Shit vad han växer, fort går det, lite väl fort till och med...

 
Ingen bild

me

3 juni 2010 14:50

vad bra att du är tillbaka på bloggen, så vi kan få lite underhållning här på mitt jobb.
Så fin du var på brölloppet, hoppas du blir lika fin om du själva tänker gifta dig någon dag.
Sune kommer att bli din vän och följeslagare genom livet, han har ett gott psyke. kram mamma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 8 april 2015 23:36

Det har gått två hela år sen vår påg kom till vår värld. Det har varit två omtumlande och fantastiska år. Vi älskar honom så oändligt mycket! Grattis Carl Anton Hälge Wihlborg på din 2-årsdag! ...

Av Kristin - 31 mars 2015 09:49


   Ibland vet jag inte om jag ska skratta eller gråta när jag tänker på Sune. Han är det finaste i hästväg man kan ha, men ibland, vissa dagar, ja då undrar jag fanimaj hur det funkar i hjärnkontoret på honom. Här om dagen skenade han med mig, ja på ...

Av Kristin - 17 mars 2015 09:09


Fifan säger jag bara. Ja denna helgen har varit jobbig, jag har inte varit så sjuk på 15år. Lilleman började bli hängig redan i onsdags, jag bestämde mig för att bli hemma med honom på torsdagen. Det va tur det för sen blev han allt sämre. På fredage...

Av Kristin - 10 mars 2015 13:45


Aldså jefhlar vilket fint väder vi blev välsignade med igår! Kära tider, man blir ju på så gott humör! Brorsan, hans son och våran mormor kom på besök. Vi tog givetvis tillfället i akt och gav oss ut på en långpromenad för att tanka lite energi. ...

Av Kristin - 6 mars 2015 10:09


Det som hände på dagislämningen igår satt i hårdare än vad det faktiskt brukar göra. Konstig känsla liksom. Jag hade ett snack med en av förskolelärarna om att jag gärna vill att just HON tar emot Anton när vi kommer på morgonen, även om hon tillhör ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards