Direktlänk till inlägg 13 oktober 2010

Lite uppdatering...

Av Kristin - 13 oktober 2010 19:46

Jaha, dax för en liten uppdatering igen kanske.

Jag och Johan har den senaste tiden förbrilt letat efter en soffa som passar oss i smaken. Vi har flera helger i rad kört genom skåne för att hitta drömsoffan. Vi var helt inne på att bygga en soffa själva, eller kanske inte själva men genom moduler få ihopa en soffa som passar in i vardagsrummet. Vi har blivit dissade av flertalet försäljare som påpekar att U-soffor INTE är modernt och att vi i princip skulle tänka om. Men hallå?!?!? Va fan, om vi nu vill ha en U-soffa så ska vi ju ha det, kunden har alltid rätt heter det väl? Nåväl, när vi började "bygga ihopa" den soffan som passade oss i stil och mått så insåg vi att det blev lite dyrare än vi hade räknat med. På MIO kom vi upp i 51.000:- (på EM, Thysells och Nilssons i Svedala kom vi ner till sisådär 35.000:-) Vad säger ni om den summan, är man för snål om man inte pungar upp så mycket penga för en SOFFA??  Grr, nä, nog för att vi kanske kan lägga en regäl slant på en soffa men där gick vår gräns med råge! Desutom har vi ju en kattjävel som klöser på allt utom skinn, dvs vi är helt enkelt tvugna att införskaffa oss en skinnsoffa för att behålla den fin i ett antal år... Iom detta blev vi oxå begränsade i vårt sökande. Vi ville dessutom ha lite förnyelse, aldså inte en 3:a och två fotöljer, vi ville aldså ha en omodern U-soffa.


Jag ville åka till möbelaffären i Ekeby, men Johan var tveksam då han hade bilden framför sig att det var en lite affär och med dåligt utbud (eller iaf samma utbud som alla de andra affärerna vi varit i). Likväl kunde jag inte släppa tanken, jag asade med Åsa dit i måndags (på vår gemensamma lediga dag). Till vår förvåning var detta ett gigantiskt möbelvaruhus med ett utbud utöver det vanliga. Här hittade jag soffan på bild nedan. Dena känns bra, den är snygg och vi kan sitta ett helt gäng i den. Dessutom kan både jag och Johan nu ligga ner i en bekväm kvällsställning SAMTIDIGT! Denna soffan (oregon för den som är intresserad) blev det och vi är helnöjda. Inget kinaskit, men ändå till en rimlig peng! Kan knappt fatta att det är sant att vi till slut hittade rätt, kan knappt vänta tills den kommer nästa vecka...

Puh, vilket inlägg om en soffa. Men för oss är det en viktig del, den vi har nu har gjort sitt för många år sedan egentligen. Nu ska vi bara hitta ett soffbord oxå, det blir en helt annan historia, hahah!!!   


Visst är den fin?! (ja, jag vet, en enkel skinnsoffa, kanske lite omodern...???)

Och nu över till lite hästsnack, ett måste i varje inlägg. Slänger in en lite halvkass bild på alla pållarna som samsas vid vattentråget. Ett sammansvetsat gäng som verkligen kommer överrens i alla lägen (eller nja, Naomi delar inte gärna med sig av sin mat, men Sune låter gärna sina polare få smaka lite av hans mat). Det är lika kul att gå ut till dem varje dag. Inga sura miner från någon av dem, de kommer gärna och snackar när man kommer o hälsar på dem. Mat är ju dessutom allas favoritsyssla, de kutar gärna upp för backen genom skogen för att få sig en mimsbit...

Idag tog jag Sune till paddocken, han fick traska över lite bommar. Han va lite skeptisk i början och undrade om bommarna var ätbara, men till slut gick han över utan att blinka. Duktig Sune! Men att stå stilla är INTE kul, något måste hända hela tiden. När andra pållar passerade förbi paddocken va han på hugget och ville helst leka, men trots allt så lyssnar han och lugnar sig efter en stund. Det ska nog bli häst av honom oxå till slut...

Remmi och Toppi!


Nu é det dax att inta kvällsläget i den något obekväma soffan, men jag kan somna i vilken ställning som helst så det ska inte bli några problem...


Tack för mig!

//

Chisan

 
 
Ingen bild

trixie

14 oktober 2010 11:55

Nej, inget fel på den soffan. Snygg!
Vi har en likadan, eller nästan, fast en 3:a och en 2:a..

Bättre med skinn, bara att torka av o slippa fläckar =)

 
Ingen bild

Tina

15 oktober 2010 09:57

Soffan är jättefin tycker jag:-)...Härligt att ni äntligen hittade en:-)

 
K:3

K:3

18 oktober 2010 21:26

hej.
Samma kvälls-ställning...... hoppas det blir att vi ska köpa en bil som kan lasta en barnvagn.
Kram mamma

http://me

 
Ingen bild

Emelie

18 oktober 2010 21:52

Hallååå, liten uppdatering kanske? ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 8 april 2015 23:36

Det har gått två hela år sen vår påg kom till vår värld. Det har varit två omtumlande och fantastiska år. Vi älskar honom så oändligt mycket! Grattis Carl Anton Hälge Wihlborg på din 2-årsdag! ...

Av Kristin - 31 mars 2015 09:49


   Ibland vet jag inte om jag ska skratta eller gråta när jag tänker på Sune. Han är det finaste i hästväg man kan ha, men ibland, vissa dagar, ja då undrar jag fanimaj hur det funkar i hjärnkontoret på honom. Här om dagen skenade han med mig, ja på ...

Av Kristin - 17 mars 2015 09:09


Fifan säger jag bara. Ja denna helgen har varit jobbig, jag har inte varit så sjuk på 15år. Lilleman började bli hängig redan i onsdags, jag bestämde mig för att bli hemma med honom på torsdagen. Det va tur det för sen blev han allt sämre. På fredage...

Av Kristin - 10 mars 2015 13:45


Aldså jefhlar vilket fint väder vi blev välsignade med igår! Kära tider, man blir ju på så gott humör! Brorsan, hans son och våran mormor kom på besök. Vi tog givetvis tillfället i akt och gav oss ut på en långpromenad för att tanka lite energi. ...

Av Kristin - 6 mars 2015 10:09


Det som hände på dagislämningen igår satt i hårdare än vad det faktiskt brukar göra. Konstig känsla liksom. Jag hade ett snack med en av förskolelärarna om att jag gärna vill att just HON tar emot Anton när vi kommer på morgonen, även om hon tillhör ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards