Alla inlägg den 5 november 2010

Av Kristin - 5 november 2010 08:13

Ikväll smäller det, det blir en tripp till Malmö för andra gången denna veckan.

Idag bjuds det på Ladies Night med Susanne och Kristin. Det ska verkligen bli kul!! Jag går ju dit framförallt för Martins och Brolles skull, Måns och Andreas kunde uteblivit... Mer om detta i ett senare inlägg.

  


Igår åkte jag och Johan till Malmö. Åkte och hämtade Lina och brorsan och styrde bilden mot nya möbelvaruhuset Lutz.


  

Snacka om ett lite udda varuhus. IKEAs gamla lokaler var inte sig lika och att storma in i detta jättegigantiska varuhus med massvis av folk gjorde faktiskt att man undrade vad man höll på med. Vilket fall, nu hade vi valt att åka dit på premiären och då får man bita i det sura äpplet. Väl inne va det inte så farligt som befarat, stället svalde mycket folk och därför känndes det inte så trångt trots allt.


Lutz är verkligen ett lite udda varuhus, jag har lite svårt att sätta ord på känslan. Men lite kaos i hjärnan kan man väl beskriva det som. Möblerna var allt från väldigt billigt, billigt, dyrt och JÄVLIGT DYRT! Det fanns tex en matta för långt över 200.000:- Men jag köpte matta för 399:- (som hade kostat 3500:-). Man kunde aldså hitta allt från lyx till budgetsaker. Man kunde även hitta väldigt udda saker inspirerat från 60-70-talet.

Jag kan inte annat än tycka att det var en upplevelse. Men vi svenskar är så inmatade med hur ett varuhus ska se ut (tänker främst på hur IKEA uppfostrat svensken) att när vi får uppleva något nytänkande så blir vi lite smått förvirrade. Vi vill följa gången genom hela varuhuset, vi ska inte behöva tänka utan bara följa den markerade gången som i sin tur gör att man inte missar en enda hörna. På Lutz är det lite rörigare, man måste tänka och planera sin rutt vilket inte är helt enkelt...


Jag kommer åka dit igen, men IKEA kommer förbli no1 för mig (jag älskar inte IKEA men om jag ska åka till ett stort varuhus så är det ju dit jag bland annat åker i första hand), jag kommer alltid jämföra kvalité och priser med IKEA, det är IKEA som satt svensk standard och kvalité, det är hos dem vi har trygghet och förtroende...


Känner av en störig skallebank, kanske ska fixa fram en pilla så det inte blir värre och förstör kvällen, det vore förrödande! Ska åka kollektivt ikväll, puhh, vilken mardröm, vi lär väl aldrig komma fram i tid, hatar verkligen kollektivtrafiken! Den funkar ju föga! Är det inte snö som ligger på spåren och hindrar trafiken så kan det vara frost, löv, dagg... Ja, alla möjliga ursäkter finns, men fan ta dem om det inte fungerar ikväll!!


I helgen ska jag förresten titta på två pållar. Min ridabstinens är lite jobbig. Abstinensen går naturligtvis upp och ner, mest beroende på väder, vind och framförallt dygnets snålhet på ljustimmar. Men titta kostar inget. Det är ett skimmelsto (!) och en 6årig vallack. Mer uppdatering om detta kommer efter helgen. En sak är säker iaf, helgen är fullspäckad, hoppas jag hinner med allt jag vill hinna med. Intaget av alkohol ikväll får hållas på en lagomnivå så jag orkar med allt jag ska i helgen! Ska försöka flexa ut lite tidigare från jobb idag så jag kan rivstarta helgen. Ikväll ska Johan åka till stallet på egen hand och fixa till Calle.


För andra dagen i rad så kommer jag inte synas till i stallet, i helgen kommer jag knappt synas till heller, men nästa vecka tror jag allt är tillbaka till det normala igen. Jag och Åsa kanske till och med hinner rullbaka (marchera på ca 1timme) i skogen två gånger, hade varit nice. Åsa och jag är på G, vi rullbakar trots väderlek, synd bara att vi ALLTID ska få regn och ruskväder. Nåja, nästa gång kanske vi har bättre tur!

Det hela började med att vi skulle ut och gå med Sune, men de senaste gångerna har han fått bli kvar i hagen då han har lite svårt att hänga med i tempot. Han blir ganska snabbt trött och underlaget är inte det bästa för hans oskodda hovar. Men nästa vecka får han följa med på en tur igen, en lite kortare tur kanske... Åhh, lille Sune, han é en goding. Han é så söt när han släpar benen efter sig sisådär 4m bakom mig, ögonen håller på att gå i kors och mjölksyran är ett faktum. Men det är bra för honom, att använda hjärnan lite och rasta benen. Men som sagt, han får följa med på lite kortare rundor på vägar med så lite sten som möjligt...


Nu é jag hungrig, snart dax för lite frukost.

I helgen lär det nog bli väldigt lite uppdatering, kommer ha fullt upp med hästar i olika varianter, en rolig men hektiskt helg tror jag det blir!


  


Hej svej!

//

Chisan






Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards