Alla inlägg den 16 augusti 2011

Av Kristin - 16 augusti 2011 09:13

Jag blir så jävla upprörd över svälten i Afrika. Alla bilder på svältande och sjuka barn. Det ska samlas in penar till höger och vänster. Jag skänker inte en enda krona, jag vägrar. Hjälporganisationerna gör föga nytta, det är inte allmosor som krävs för att rädda land och befolkning. Det krävs ett bättre styre, preventivmedel och kunskap.


– När du hjälper svältande människor hjälper du också de grupper som göder sig på katastrofen, säger Joakim Gundel, chef på Katuni Consult, ett Nairobibaserat företag som ofta ombeds göra utredningar av hjälpinsatser i Somalia, till AP.

 

Om man vänder på steken, jag ser bara till mig själv, varför skaffar man barn i en svältande värld? Jag skulle aldrig skaffa barn innan jag utbildat mig, innan jag skaffat ett permanent boende, innan jag har allt på det torra så jag kan ge barnet det den förtjänar. Vad tänker man när man sätter barn till världen och man har inte ens mat till sig själv?? Jag blir så jävla förbannad! Vi bombas med bilder på alla dessa stackars barn, bilder som ska få oss att skänka mer och mer. NEJ! Jag har fått nog, om länderna själva inte gör något så varför ska vi?! Allmosor hjälper inte i längden, knappt ens på kort sikt då det mesta går till administrativa utgifter och göder de som redan har vad de behöver. Vad hjälper en tallrik med ris? Nästa dag är barnen bara ännu hungrigare och då finns det inte mer mat...

Skicka dit preventivmedel och lär befolkningen vad detta innebär...



Vilket liv är detta stackars barnet fött till? Hur kan man göra så mot sitt barn? Hur kan man välja sitt eget barnintresse före barnets bästa...?

   Foto: MAGNUS WENNMAN



//

Chisan





Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards