Alla inlägg den 21 augusti 2011

Av Kristin - 21 augusti 2011 14:19

Jag har tråkigt, riktigt tråkigt just nu. Solen skiner men jag vill inte gå ut, pallar inte helt enkelt. Johan mekar med den förbannade gräsklippare. Att han inte bara kan ta o köpa en ny, hur svårt kan det vara?! Så trött jag blir...


Jaja, jag har iaf lite bilder från senaste tiden.

Av någon underlig anledning så har vi gått och blivit svampfantaster. Ni ser själva, det finns uppenbarligen gott om svamp i år.

 

Nu har vi även fått med stugfolket ut i skogen på jakt efter skogen guld. Väldigt trevligt och mysigt!

     


Då och då hinner jag med att rasta Sune. Både tömkörning och longering med sadel hinns med. Sune han é duktig, dock tycker han att sadeln är ett onödigt ont, den fladdrar och låter om han kommer upp i en viss hastighet, därför väljer han att slå ner på tempot - dvs har går inte fram på min uppmaning. Nåja, det kommer väl, bara att kämpa på...

     

Om vi inte plockar svamå om kvällarna så sysselsätter Johan oss med att sätta ut gösagarn mitt på kvällningen...

   

Nu har K3 åkt hem, vardagen kryper tätt inpå. Men på fredag kommer han igen! Ja jag tjatar om K3, men det får ni leva med. Vi tar bara igen det vi en gång missade, vi tar igen det med besked och det känns bättre än högsta vinsten på lotto!
Till helgen är det Jakt och Fiskemässan. Inte världens roligaste mässa, men ändå måste man dit. Tur för mig é ju att den nu även innehåller hopptävlingar som jag kan glo på och fördriva tiden med...

Nä, nu ska jag bege mig iväg, ska köpa mig en tömkörningsgjord, det börjar bli dax för en egen sådan. Hoppas Sune blir lika glad som jag, hihi!!


//

Chisan



Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards