Direktlänk till inlägg 30 oktober 2009

Fredag!

Av Kristin - 30 oktober 2009 08:37

Äntligen fredag. Det har varit en halvdryg vecka, redan igår tyckte jag det va fredag. Förmodligen för att jag känns mig krasslig och ville att helgen skulle närma sig lite fortare. Veckan har varit seg, inget mer ridande sen i tisdags och ingen simning heller. Trist med andra ord. Men jag har nog behövt ta det lungt, nu é ju snart helgen här och då behöver jag mina reservkrafter.


Idag åker Baconpaketen hem. Varje gång de åker till sitt riktiga hem tycker jag det é lite ledsamt. Hundarna är ändå lite sällskap, lite liv och rörelse. Katten där hemma är ganska seg numera, han gör inte många knop. Äter, sover och skiter é vad hans liv består av. Men när hundarna kommer på besök blir det liv i lilla huset vid sjön. Jadå, då får katten inte en chans till kvällsvila och med andra ord får inte jag det heller. Slummrar till en stund i soffan, men rätt som det é så sitter man rätt upp och undrar var katten är och vilken position hundarna har. Hundarna é inte dumma, de vill bara hälsa, men kattaskrället é idiotdum. Han é nog den ende jag känner som inte har en enda vän, han ska ju bara slåss med dem direkt... Dumsnut!


Idag blir det en snabbis till stallet, sen vill jag hålla fredag. Kanske mamma och Kjelle kommer och hälsar på, vi får väl se. Än har jag inte fått något livstecken från dem...

Sen får vi se vad helgen har att erbjuda, Lina och Krille kanske kommer på besök, alltid väldigt trevligt! Jessi och Mattias, eller rättare sagt Stugfolket ska nog oxå hälsa på. Sen får vi väl se, det kanske dyker upp fler.

Förstår ni nu vad jag behöver mitt reservförråd med energi till, helgen é ju fullspäckad. Attans vad kul!


Idag fyller Peter år, Åsas Peter!

Grattis Grattis till Peter på stora dagen!!!

Åsa, grattar du Peter från oss, förmodar att han inte läser min blogg, haha!!


Jaha, då va det väl dag för lite frukost, magen kurrar...

//

Chisan




 
 
Åsa

Åsa

30 oktober 2009 19:34

Peter hälsar och tackar! Du har rätt i att han inte läser din blogg, eller min blogg, eller nån annans blogg... läser över huvud taget så lite som möjligt, bortsett från tekniska instruktionsböcker, lastbilstidningar och vägskyltar, haha.

Jag förstår att Bamse har svårt att hålla sej i styr när två baconpaket hoppar runt framför nosen på honom.

Kram!

http://dotse.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

margaretha

31 oktober 2009 19:17

Hej. Frissan lär bli lite berömd, många har kommenterat den, till det positiva, än så länge. Baconpaketen är hemma igen, trötta, sover som stockar i sin stol.
Tack för en god middag när vi hämtade "paketen". kram från Månsson x 2

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 8 april 2015 23:36

Det har gått två hela år sen vår påg kom till vår värld. Det har varit två omtumlande och fantastiska år. Vi älskar honom så oändligt mycket! Grattis Carl Anton Hälge Wihlborg på din 2-årsdag! ...

Av Kristin - 31 mars 2015 09:49


   Ibland vet jag inte om jag ska skratta eller gråta när jag tänker på Sune. Han är det finaste i hästväg man kan ha, men ibland, vissa dagar, ja då undrar jag fanimaj hur det funkar i hjärnkontoret på honom. Här om dagen skenade han med mig, ja på ...

Av Kristin - 17 mars 2015 09:09


Fifan säger jag bara. Ja denna helgen har varit jobbig, jag har inte varit så sjuk på 15år. Lilleman började bli hängig redan i onsdags, jag bestämde mig för att bli hemma med honom på torsdagen. Det va tur det för sen blev han allt sämre. På fredage...

Av Kristin - 10 mars 2015 13:45


Aldså jefhlar vilket fint väder vi blev välsignade med igår! Kära tider, man blir ju på så gott humör! Brorsan, hans son och våran mormor kom på besök. Vi tog givetvis tillfället i akt och gav oss ut på en långpromenad för att tanka lite energi. ...

Av Kristin - 6 mars 2015 10:09


Det som hände på dagislämningen igår satt i hårdare än vad det faktiskt brukar göra. Konstig känsla liksom. Jag hade ett snack med en av förskolelärarna om att jag gärna vill att just HON tar emot Anton när vi kommer på morgonen, även om hon tillhör ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards