Alla inlägg den 23 december 2009

Av Kristin - 23 december 2009 08:56

Idag bär det av till Malmö, rättare sagt till farmor och farfar. Det é lillejul och det ska firas i allra högsta grad, som vanligt! Lillejul är underbart, samma visa varje gång, precis som det ska vara. Det är den dagen på året jag allra mest ser fram emot. Nog för att julafton é mysigt, men just julafton vet man aldrig hur den ska bli, den planeras alltid in i det sista. Inte alltid lätt att få ihopa allt nu när vi é så många släkter som ska träffas, men jag antar att det problemet har mer än jag...


Får väl åka till pållarna, sen duschen, packa bilen (tur vi har stor bil!) sen bär det av till mormor. Men skulle vi inte till farmor?? Hihi, jo, vi ska till farmor, men vi ska sova hos mormor inatt. Hos mormor ska vi packa in allt och parkera bilen, därefter blir det taxi till farmor... Ja, det é inte lätt att få ihopa allt, men det går om man bara vill...


Jaha, då har bocken i Gävle brunnit ner IGEN! Hahaha, helt sanslöst. Nog för att det é grov vandalisering, men numera är det en tradition att bockskrället ska brinna. Varför gör inte Gävle kommun det till en tradition själva? Samla befolkningen och elda upp bocken, det hade ju varit en mycket trevligare sak istället för att den hela tiden ska vandaliseras på natten...


Nä, nu får jag väl fixa lite här, få lite ordning och göra mig beredd på att åka till stallet...



GOD JUL ALLIHOPA!!







Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards