Direktlänk till inlägg 24 februari 2011

Grazy week!

Av Kristin - 24 februari 2011 08:10

Denna veckan har jag inte haft tid en endaste gång att ha tråkigt. Veckan började bra, jag, mamma och Kjelle åkte till Lund för att shoppa tyg till mina nya gardiner som mamma så snällt vill sy åt mig. Jag kan säga er att tyg i metervara finns INTE inne på Nova. Men däremot fanns där en liten söt butik i utkanten av området, där såldes det massor av fina tyger och jag fick nära på lite beslutsångest (hur det nu är möjligt när jag typ har noll intresse för gardiner egentligen?). Men med hjälp av mamma och Kjelle så lyckades vi iaf få ihopa tyg både till köket och vardagsrummet.


I tisdags fyllde mormor år. Lilla mormor, hon börjar bli gammal. Jag har så jävla dåligt samvete då jag typ aldrig ringer henne eller besöker henne. Det är lätt att skylla på att man har jobb och hästar att ta hand om, men om man bara gett sig fan på att åka till Malmö så går det ju, men allt som oftast så tränger vardagen på och vardagslunken är svår att ta sig ur ibland. Malmö känns fruktansvärt avlägset. Jag tycker inte om Malmö längre, det är ett skabbigt ställe där man tryckt in så mycket folk det går ovanpå varann. Jag känner mig inte trygg i Malmö, jag ser mig alltid över axeln var än jag går. Fler och fler gångvägar blir lockerade med koder och grindar, bilen är nästan omöjlig att bli av med och man ska vara glad om man har en hel bil när man återvänder till den för att köra hem.


Men vilket fall, jag fick träffat mormor, mamma och Kjelle (igen, två darar i rad, woho!), K2, Lina och kära moster Kerstin. Det fikades och snackades skit, det va faktiskt en mysig kväll. Dessutom hade mamma redan sytt gardinerna till köket. Shit vad fort det gick, på mindre än ett dygn, jisses!


Mormor!

  


Igår kände jag mig lite energilös. Trots att Annette gick med lövblåsen i paddocken och gjorde den snöfri och ridbar så hittade jag aldrig motivationen att rida. Jag hade önskat att jag orkade rida för jag ville rida, men något sa mig - du fryser, fötterna är avdomnade, åk hem och gosa ner dig under en varm filt. Sagt och gjort, jag åkte hem och hade en hot dejt med fleecefilten i soffan. Senare på kvällen kom våra kära grannar och drack kaffe, men jag va uppenbarligen fullt upptagen med fleecefilten och efter en stund blev ögonlocken tyngre och tyngre. Jag är en helt hopplös kvällsmänniska, men jag é desto piggare på mogonen iaf!


Idag är det torsdag och helgen närmar sig med stormsteg! En helg i hästarnas tecken. En hel helg i Göteborg! Ikväll kommer K3, han ska bo med oss hela helgen och jag hoppas innerligt att han kan sova trots Johans snarkande. Ska jag vara så snäll att jag förbereder med öronproppar till honom?! Hihi! Eller så håller vi tummarna för att detta blir en snarkfri helg, Johan kan faktiskt överraska! Haha!


Vi beger oss redan imorgon, sisådär strax efter lunch (ja, det blir till att plocka ut lite flex på jobb). Inga hästar på fredagen, då ska det slappas, mysas, en tur till stan och förmodligen ett restaurangbesök på kvällen. Jag börjar se fram emot helgen, tidigare har jag mest bävat för det, men nu när all planering är klar så känns det skönt. Det känns dessutom tryggt att Jessi kommer och mockar till mina pållar. Hela stallet blir ju tomt, nästan alla beger sig norrut över helgen. Tycker lite synd om de som är kvar, stallet kommer vara tomt och ensligt...

Jag har en liten shoppinglista som jag kanske lyckas genomföra på mässan. Sadelgjord till nya dressyrsadeln, benlindor (men vilken färg??) och schabrak. Jag ska även snegla lite på nya ridstövlar. För några år sedan fick jag pengar av Johan att köpa mig ett par stövlar, jag lyckades hitta ett par som passade, men idag trivs jag inte i dem. Det är lätt sorgligt, men vad fan ska jag göra?? Rida i stövlar som inte känns bra längre? Dyra va de oxå... Tja, jag får fundera lite på den saken. Kanske blir det ett par nya shaps oxå, om jag orkar prova några när jag väl står där mitt i vimmlet. Hatar folkmassor, får lite lätt panik om det blir för många runt mig på en gång. Gah, hata, hata, hata!

  


Ikväll ska jag nog rida, om inte något särskilt dyker upp, någon oförutsedd händelse - såsom att tårna håller på att förfrysa eller nåt... Nä, jag hoppas på att kunna rida idag, fan ta väderguden om snön börjar falla, då blir ju allt förstört, iaf paddocken och min planerade ridtur!

Maten för ikväll är inhandlad (ja, tror det eller ej, men vi hade faktiskt en middagsplan för två dagar i rad!), sen ska det packas och fixas lite innan jag säkerligen kommer decka i soffan med goa fleecefilten igen.


Som sagt, denna veckan är helt upp och ner vänd. Det går inte en dag utan att något händer. Veckan går verkligen fort, vi ska inte snacka om hur fort helgen kommer gå...


Nog för att jag vet att jag bloggar dåligt, men nu kommer det förmodligen inte bli något bloggande på några dagar. Jag kan iofs inte leva utan min dator så den lär få hänga med till Göteborg, men om jag få tid att blogga återstår att se.


Tack för mig!

Chisan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 8 april 2015 23:36

Det har gått två hela år sen vår påg kom till vår värld. Det har varit två omtumlande och fantastiska år. Vi älskar honom så oändligt mycket! Grattis Carl Anton Hälge Wihlborg på din 2-årsdag! ...

Av Kristin - 31 mars 2015 09:49


   Ibland vet jag inte om jag ska skratta eller gråta när jag tänker på Sune. Han är det finaste i hästväg man kan ha, men ibland, vissa dagar, ja då undrar jag fanimaj hur det funkar i hjärnkontoret på honom. Här om dagen skenade han med mig, ja på ...

Av Kristin - 17 mars 2015 09:09


Fifan säger jag bara. Ja denna helgen har varit jobbig, jag har inte varit så sjuk på 15år. Lilleman började bli hängig redan i onsdags, jag bestämde mig för att bli hemma med honom på torsdagen. Det va tur det för sen blev han allt sämre. På fredage...

Av Kristin - 10 mars 2015 13:45


Aldså jefhlar vilket fint väder vi blev välsignade med igår! Kära tider, man blir ju på så gott humör! Brorsan, hans son och våran mormor kom på besök. Vi tog givetvis tillfället i akt och gav oss ut på en långpromenad för att tanka lite energi. ...

Av Kristin - 6 mars 2015 10:09


Det som hände på dagislämningen igår satt i hårdare än vad det faktiskt brukar göra. Konstig känsla liksom. Jag hade ett snack med en av förskolelärarna om att jag gärna vill att just HON tar emot Anton när vi kommer på morgonen, även om hon tillhör ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards