Alla inlägg den 24 oktober 2012

Av Kristin - 24 oktober 2012 10:25

Vår lilla söta Blomsi har känts knackig en tid. Med kiropraktik har det blivit bättre allt eftersom. Men nu påvisade hon även hälta på ett framben. Trist läge. Igår kl 17.00 anlände vi med vår gul/vit/bruna förvuxna ponny till kliniken i Löberöd. Sisådär 21.30 lämnade vi stället och tro mig, vi va lagom möra vid det laget. Ovanpå allt har det skett en trafikolycka vid Nybykorset så det står helt stilla på riksväg 23. Vi som var så nära vårt mål... Satt i bilkö och försökte se allt positivt - Det var helt rätt häst att ha med sig i en bilkö, vi hade ingen tid att passa (men sängen hägrade) och naturligtvis satt vi hellre i bilkö än var med i olyckan. Tja, i en bilkö är det bara att gilla läget och inse att man får passa på att chilla medans man faktiskt blir tvingad till det    


Blomsi blir behandlad med antiinflammatoriskt och sen ska hon skos om och sänka sin utsida på hoven som hon gärna överbelastar. Så vila och bus i hagen blir det för hennes del en tid framöver.

För min del innebär det mer till åt Sune. Sist jag hade honom ute var han en helt annan häst än vad jag bskrivit tidigare. Mycket märkligt. Hög svansföring, blåser och har ränneskit. Han verkade väldigt nervös över något. Jag har inte en aning om vad bara. När jag red gick han för egen maskin, till och med så jag fick lägga in lite bromsträning då och då. Dessutom lämnade vi även paddocken. Han ville inte gärna lämna gårdsplanen själv, men när snälla Annette gick lite före på avstånd så traskade Sune på i en rasande fart till slut. Vågade mig inte ut i skogen själv denna dagen med tanke på hur uppjagad han verkade vara. Kanske det kan bli en tur i veckan, om schemat tillåter...


I väntans tider på kliniken i Löberöd... Inte lätt att få madame att vinkla öronen frammåt, särskilt inte efter flera timmar på klinik och man börjar lessna. Men hon é duktig vår förvuxna ponny, hon uppför sig trots att hon är trött på allt pillande och joxande.

 



Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards