Alla inlägg under mars 2013

Av Kristin - 10 mars 2013 19:44

På helgen när det finns hjälp att tillgå så passar jag på att få lite hjälp med mina stödstrumpor. Det är ett helsike att få på dem själv och inte är det lätt för någon annan heller, haha!!

Av Kristin - 8 mars 2013 08:13

När jag kom till jobb möttes jag av en liten lapp och en liten ängel. Tänk vilka gulliga kolleger jag har.


Jag och bebis har fått en extra övervakning av denna lilla ängel och jag tror allt att hon kommer få följa med i BB-väskan.

   

Jag kommer sakna mina kolleger och mitt jobb. Dock har jag börjat komma till den punkten att jag börjar längta efter att få pausa och bara strosa hemma och fixa inför bebis ankomst. Hoppas jag hinner få lite egentid innan liten bestämmer sig för att komma. En vecka innan beräknad födelse hade jag tänkt gå hem.


Inatt har jag sovit otroligt dåligt, vaknar ideligen av grym halsbränna. Dagen efter en sådan natt hade jag önskat att jag kunde bli hemma och försöka sova lite, men nu är inte läget så, men jag kan kanske ta lite flex på eftermiddagen istället...






Av Kristin - 6 mars 2013 11:35

Här om dagen hämtade vi vagnen. Mitt i all byggröra kändes det egentligen inte som att jag ville ha in mer grejor i huset, men nu blev det så ändå. Det närmar ju sig och det är väl bra att vara förberedd även på vagnfronten.


Såhär ser den ut, fast vissa partier är brun/kopparskimmrande.

Emmaljunga Duo Edge. Massiva däck så jag slipper köra punka   

 


För övrigt så knallar det på som vanligt (finns det något vanligt just nu??). Halsbrännan är grym mot mig, men snart, snart är detta över och vi får börja vårt nya liv som föräldrar. Det är fortfarande väldigt overkligt. Om bara några få veckor så sitter vi där, vi TRE! Mycket underlig och väldigt overklig tanke.

Jag börjar känna mig stressad på jobb. Allt som ska fixas innan jag slutar. Tur jag började på att rensa upp bland papper och annat skit redan för några veckor sedan...

Sen det hära med Försäkringskassan. När ska man ansöka och fylla i hur man ska göra med sin mammaledighet? Vilken djungel. Vet några goa vänner som har bra koll på systemet, ska fara hem dit en kväll och be dem om lite hjälp. Men man drar sig liksom för det eftersom man inte riktigt vet hur man ska göra och vilket sätt som är smartast att lägga sina dagar på.


Tack och hej så länge!





Av Kristin - 1 mars 2013 08:44

Jag känner mig som en dinosaurie. Jag sväller nåt otroligt, benen ska vi inte snacka om, det är rediga elefantben. Ansiktet, händer, fötter/ben osv osv samlar vätska. Undrar var detta ska sluta...

Det sparkas hej vilt särskilt på ett av revbenen, där é grymt ömt nu efter veckor av sparkande. Jag hör hur det knäpper och knakar ideligen. Udda upplevelse...


V 35+6

Nu är vi inne i rätt månad, förhoppningsvis. 28 dagar kvar till BF.

    



 


Imorgon är det Hem & Villa-mässan i Malmö. Dit ska vi, Johan ska rasta mig hela dagen. Jag är nog den enda som är glad att nya mässhallarna är lite mindre än de gamla   


Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards