Direktlänk till inlägg 11 december 2009

Luciatåg...

Av Kristin - 11 december 2009 08:37

Det é fredag och denna dag började inte superbra. Höll nästan på att försova mig, vaknade med ett ryck 10minuter senare än jag brukar. Eftersom jag har rutiner på morgonen, rutiner som ser exakt likadana ut varje vardagsmorgon så har jag ju stenkoll på vad som ska göras, därför kunde jag utföra alla morgonmomenten i 190knyck! Jag kom till jobb i tid med andra ord, dock med andan i halsen...


När väl morgonmötet var avklarat kilade jag och några arbetskamrater ner på Kulturhuset Anders för att se luciatåget. Helt magiskt, underbart och bara såååå mysigt. Töserna som bara är 14år gamla var fantastiskt duktiga, de är körsångare och därför blev det lite extra bra. Vilken morgon, började i fullständig stress och avslutas i full harmoni. Snart bjuds det dessutom på fredagsfika, dagen blir bara bättre och bättre. Ikväll kommer Tina och Fredrik dessutom, därmed kommer dagen även avslutas perfekt. Ovanpå allt så är det Idolfinal. Min kalender på jobb är för tillfället tom, jag får därmed en chans att dokumentera allt jag gjort i veckan. Lunchen ska avnjutas i byn med en kollega. Ja, ni förstår, det är en bra dag helt enkelt!


  


Igår red jag HS i paddocken. Eftersom jag kom sent till stallet då vi hade julfest på jobb så var det bäcksvart ute när jag anlände till stallet. Därför fick det bli paddocken. HS visade sig från en ganska bra sida igår, skulle trillskas lite, bocka och sparka, men när jag väl hittade knapparna så gick han fantastikst bra! Avslappnat med en fin bärighet. Duktig pålle!


Tyvärr kommer jag nog inte ifrån jobb i tid idag. Ska med min lunchkollega på hembesök kl 15. Men vad gör väl det, att jobba nära sina kolleger är aldrig fel, särskilt inte en fredag...


Nä, dax att göra lite nytta! Ha en bra dag alla kära läsare!


//

Chisan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 8 april 2015 23:36

Det har gått två hela år sen vår påg kom till vår värld. Det har varit två omtumlande och fantastiska år. Vi älskar honom så oändligt mycket! Grattis Carl Anton Hälge Wihlborg på din 2-årsdag! ...

Av Kristin - 31 mars 2015 09:49


   Ibland vet jag inte om jag ska skratta eller gråta när jag tänker på Sune. Han är det finaste i hästväg man kan ha, men ibland, vissa dagar, ja då undrar jag fanimaj hur det funkar i hjärnkontoret på honom. Här om dagen skenade han med mig, ja på ...

Av Kristin - 17 mars 2015 09:09


Fifan säger jag bara. Ja denna helgen har varit jobbig, jag har inte varit så sjuk på 15år. Lilleman började bli hängig redan i onsdags, jag bestämde mig för att bli hemma med honom på torsdagen. Det va tur det för sen blev han allt sämre. På fredage...

Av Kristin - 10 mars 2015 13:45


Aldså jefhlar vilket fint väder vi blev välsignade med igår! Kära tider, man blir ju på så gott humör! Brorsan, hans son och våran mormor kom på besök. Vi tog givetvis tillfället i akt och gav oss ut på en långpromenad för att tanka lite energi. ...

Av Kristin - 6 mars 2015 10:09


Det som hände på dagislämningen igår satt i hårdare än vad det faktiskt brukar göra. Konstig känsla liksom. Jag hade ett snack med en av förskolelärarna om att jag gärna vill att just HON tar emot Anton när vi kommer på morgonen, även om hon tillhör ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards