Alla inlägg den 9 september 2010

Av Kristin - 9 september 2010 08:35

Just nu é det trist! Hästen jag har på foder fungerar INTE på Ekastiga. Livrädd för vildsvin (eller kanske får som på natten liknar grisar...??). Ett otal stängen är rämnade och det är lite smått kaos. Verkligen trist, jag som skulle ha ett kul år med massor av ridning... Ibland (eller snarare alltid) så blir det inte som man tänkt sig...

  

Imorgon sägs det att vi ska bege oss till Polen. Vi blir hela 8 man som ska fira helg på andra sidan vannet. Jag håller tummarna hårt för att vädret stabiliserar sig och blir mindre blåsigt. Nog för att smhi har lovat mindre blåst än i veckan så kan ju inte jag lita på det iaf, jag vet först imorgon när jag stiger upp och tittar ut. Litar inte på någon annans bedömning, det är min bedömning som gäller för mig i detta fallet. Om det blåser för mycket så lär jag få köra massor med mil. Jag får ta mig över till danmark och sen kortare båttur till Tyskland och sen en jävla massa mil (rättare sagt 60mil) för att nå destination i Polen. Suck, hoppas vädret nu kan tänka sig att hålla sig lungt, det hade varit väldigt trevligt...


Det är bara idioter som ger sig ut på en sådan "stig"...

  


Här om veckan kom det ännu ett lustig fartyg på vår lilla sjö hemmavid. Naturligtvis vet jag att fartyg är något lite större än en båt, men tro mig, detta va verkligen ett lustigt flytande föremål. Man kan beskriva det som en brygga typ 5x5m som man sedan byggt på som en liten hydda typ 3m högt. Ovanpå detta bygge satt en jävla massa folk. På detta spektaket hade man sedan monterat en utombordare.

Vid spegelblankt vatten far detta knepiga hemmabygge fram i mycket försiktig fart, men vid minsta lilla sjögång så kan det liknas med denna bilden som säger allt och lite till:


  


//

Chisan

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards