Direktlänk till inlägg 17 november 2011

Sommaren jag minns...

Av Kristin - 17 november 2011 19:17

Sommaren är väldigt mycket över för i år. Min hud talar om för mig att det är kallt ute, det kliar och spricker både här och där. Hahaha, ojdå, det lät kanske inte helt bra! Men ni förstår, torr och irriterad hud... Alltid när graderna krupit ner under nollan så börjas det, samma visa vareviga vinter. Nu é det dax att börja smörja och smörja och sen smörja lite till. Missar jag en millimeter på kroppen så märker jag det ganska snabbt. Hatar kylan! Å andra sidan lider jag om det é för varmt oxå, jag é aldrig nöjd med andra ord!

Kikade igenom lite bilder på min fina och något antika telefon. Men tro mig, det är definitivt den telefon som fungerar mest optimalt. Medans Johan har avverkat disådär 5 telefoner så har jag kvar min fina och antika pjäs!

Hyffsade bilder från min gamla telefunk va? Här sitter vi en fin sommarkväll och käkar middag på Hörby ringsjöstrands nya camping/restaurang. Jag minns det tillfället, det kändes som att vi faktiskt satt utomlands, på vilken mysig uteservering som helst i vilket medelhavsland som helst... Mysigt va?

Och båtturen dit är inte fy skam den heller!

Men snart, snart, snart blir det semester för våran del, ska bli skönt att komma iväg. Men ni vet, det é ju det dära med flygresan. Det är några år sedan jag åkte så långt med flygplan. Har lite småångest redan, inte så illa som om det vore för 2 år sedan, but still - ångest och lite oro, hamnar lätt in i mina katastroftankar och jag gillar INTE det! Försöker tänka på annat, på målet, att det ska bli underbart med semester, försöker se hotellet framför mig, försöker se mig liggandes i solstolen med drinken i handen... Jag försöker och försöker, gör så gott jag kan, jag vill så gärna se fram emot sol och värme, ledighet med mig gubbe...

Även om jag inte varit flygrädd så hade jag uppskattat om det kom ett flygbolag som erbjöd sina resenärer nedsövning under resan. Jag menar, hur jävla kul é det att sitta där i en liten jävla trång flystol timme efter timme? Man får ju för jävelen kramp överallt, i benen, i sinnet, ja, långt in i jävla benmärgen! Ahh, hatar att flyga, världens dummaste påhitt! Om jag bara fick tag i den som uppfann flyget, skulle gärna vilja hugga skallen av honom . Nä, nu tog jag kanske i en aning, men jag tycker idén va helkorkad från början. Utan flyg hade vi aldrig vetat vad vi gick miste om, då hade vi aldrig längtat bort till varmare breddgrader... Men jag längtar till den dagen någon kommer på en manick som gör att man själv kan kontrollera sitt vakna tillstånd, en portabel sövmaskin, det hade varit bra tycker jag.

Suck, nu får jag väl ge mig, blir sååå trött på mig själv, kan bara ana hur trötta ni måste vara på mig och mitt flyplanssnack. Jag ger upp för idag, håller kväll, tar mig en alvedon och intar ryggläge...