Alla inlägg den 8 september 2011

Av Kristin - 8 september 2011 11:59

Jaha, då har det varit ett blogguppehåll igen. Trots detta har jag trogna besökare till bloggen. Varför har jag haft bloggtorka? Jag har också funderat över detta. Jag har helt enkelt inte haft så mycket att blogga om. Jag har det bra just nu. Alla har vi våra ups and downs, så även jag, men det är inga katastrofer, bara vanligt vardagsliv.


Det händer naturligtvis att man inte vill dela med sig av allt i det offentliga rummet. Så är det väl även nu, alla har vi saker man inte bör skriva om här. Samtidigt är det inget som tynger mig i skrivande stund. I så fall skriver jag om mig själv, min känsla men sällan vad saken egentligen handar om. Saker som kan härledas och handla om andra får man försöka utesluta. Om det inte handlar om roliga saker förståss, då hamnar det "alltid" här kära vänner   


Men de senaste dagarna har jag funderat över blogginlägg och varför jag inte kommer på något bra att skriva om. Jag har med andra ord fått reflektera lite och det är ju inte helt fel. Annars hade jag förmodligen aldrig funderat på hur min vardag ser ut just nu, jag hade bara låtit vardagen rulla på. Likgiltigheten är ibland ett bra vapen mot tråkigheter, men just nu får jag inse att jag har det bara bra och jag är inte det minsta likgiltig. För min ro i kroppen har jag många att tacka, goa, goa vänner, släktingar och sambo. Vad vore jag utan er alla?


Det händer en del saker, sällan eller aldrig sitter man stilla och undrar vad man ska göra med sin tid. Att kunna rida igen är underbart, en stilla stund i skogen på underbar häst/ponny. Att kunna jobba med unghästen en stund, att se hans framsteg och livsglädje. Det är livskvalitet för mig. Vardagslyx helt enkelt!


Nä, vill ni ha roligare blogginlägg än så här så får ni allt ge mig ett ämne att skriva om, hahah!!


Chisan




Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards