Alla inlägg den 28 september 2011

Av Kristin - 28 september 2011 14:49

Jaha ja, då va jag där igen. Bloggtorka. Funderar på att lägga ner det hära med blogg. Jag är ju helkass på det just nu. Inläggen blir liksom trista, vem vill läsa det liksom? Hmm, får nog ta mig en funderare på detta...


Men vilket fall. Johan är hemma igen och det känns underbart! Saknade honom ganska regält faktiskt. De har haft en bra resa och alla är välbehållna trots 37 mil i okäns rysk terräng.

Klicka på bilderna för att se dem. Det är ett väldigt litet axplock från Johans resa i Karelen. Men en liten inblick iaf...


         


Kämpar på med Sunes muggproblem, men igår va det faktiskt ganska mycket bättre. Men nu ska jag beställa fjärde typen av salva så får vi se om den biter på det sista. Nu är han inte halt längre så nu har jag börjat ta upp honom i paddocken igen för lite sysselsättning. Han é ganska duktig, men eftersom han vuxit så förbannat på höjden så börjar jag få lite småproblem emellanåt. Om kompisarna kallar på honom från hagarna så vill Sune gärna vända sig dit och kanske kalla tillbaka. Men i vändningen tar han nada hänsyn till mig. Jag tycker ändå att jag hela tiden varit väldigt övertydlig med att man inte går på mig och nu när han då sträcker lite på sig och blir jättehög så rår jag lite halvdåligt på honom. Men vi kämpar på, vi får ta det långsamt frammåt.


Ska man följa konstens alla regler så ska Sune sittas in nu, skrittas och travas på i lina. Ehh....?! NÄ! Det känns lite för fort. Han känns inte färdig alls för denna uppgiften. Han växer så det knakar, han ser fortfarande ut som om han är 1½år om man jämför med andra unghästar. Hmm... Nu vet jag inte hur jag ska göra. Men jag vet att han ska lämnas bort för inridning, frågan är hur mycket jag ska ha gjort innan dess? Hur mycket ska han kunna för att det ska vara lämpligt att lämna bort för en period? Ska jag visa på 3-års? Ska jag satsa på det? Eller ska jag bara skita i det? Ursprungsplanen var att inte visa honom så vi kunde göra allt i lugn och ro. Men han är väldigt fin så samtidigt hade det varit väldigt kul...


Förresten, det är jävligt svårt att fota samtidigt som jag aktiverar Sune. Vet att några av er ville ha lite Sunebilder. Jobbar på detta, men när han far i luften, busar och får frispel på frambensskydden så har jag liiiite svårt att ta upp kameran, hahahh! Jag är oftast (ibland får jag hjälp av snälla Tina och Annett) ensam när jag pysslar med Sune. Det är viktigt för mig att jag kan göra allt själv, det fungerar inte i längden om jag varje gång ska ta hjälp. Alla har nog med sitt liksom...


Här till hösten ska vi iaf försöka åka iväg och löshoppa i ridhus. Ska försöka hitta någonstans där det är organiserad löhoppning så man kan få lite hjälp (det är svårt att vara på 4 olika ställen samtidigt i ridhuset...). Med andra ord är det dax att börja lastträna igen. Mmm... Det går i ett hela tiden... Ska kanske ta och köpa en ny släp oxå?!


Nä, nu får det vara bra för idag. Ska iaf på politikernas fullmäktigemöte ikväll. Vill se dem allihopa i ögonon, jag vill höra vad de har att säga, vilka argument som kommer fram. Vår allas framtid i social sektor är osäker, allt har vänts upp och ner och ingen går längre säkert. Jag som trodde det skulle kännas tryggt med en fast tjänst, men icke...


//

Chisan

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards