Alla inlägg den 9 november 2012

Av Kristin - 9 november 2012 07:49

...det fortfarande finns svamp i våra skogar?! Det é bara att ta med sig korgen och kniven och ge sig ut i skogen.


 


Imorgon lördag ska jag och älskling ut en runda igen för att se om vi kan fylla en korg eller två. Det är så oerhört avkopplande att gå där och plocka sin svamp. Skogen är inte alls så tyst som man kan tro, det finns massor med djur som håller koll på vad vi gör på deras revir. Men det fina i kråksången är att man inte hör bil och statssorlet. Sätter man sig ner och bara finns till en stund så finner själen ett otroligt skönt lugn som man bara kan finna när man sitter mitt i naturens stillsamma vrå.


Att gå dubbelvikt en hel dag vill inte riktigt min kropp just nu. Halsbrännan är ett faktum efter några timmars svampplockande. Men samarin botar så det har jag redan fyllt fickorna med    Mellan varven får jag pausa och dirigera loverboy var han ska plocka, hahah!

Jag längtar så till imorgon! Sen kommer kvällen spenderas hos stugfolket, och söndagen ska spenderas med Tina och Askis på Pay and Jump. Jag är så fruktansvärt avundsjuk på dem så det é inte klokt. Men min tid på tävlingsbanan kanske kommer igen? Jag hoppas innerligt på det iaf!!





Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards