Alla inlägg den 4 augusti 2012

Av Kristin - 4 augusti 2012 17:57

Idag har vi varit i full gång med löshoppning med Tina och hennes Askis. Det gick superbra alltihopa och vi är alla glada och stolta över framgångarna med våra pållar. Som vanligt är det stor uppslutning då vi är i farten, en häst och 7 medhjälpare, och en hund, han får vi juh inte glömma!!

Klicka HÄR så kommer ni till Tina och Askis blogg så kan ni se lite mer vad vi två tosor håller på med om dagarna   


Sune, Sune, Sune. Ja vad ska jag säga? Han går där han går, hovslagaren säger att hans ömmande hov ska ge med sig med tiden, men hur lång tid får det ta? Lite småtrist att han inte kan ridas nu när vi var så bra igång. Så länge får ni hålla tillgodo med två bilder från veckans lilla pass i paddocken där jag tog dit honom för att kolla av i vilken utsträckning han fortfarande var halt. Men eftersom hoven inte var mycket bättre så blev den en skrittrunda i skogen istället. Förresten, visst é han fin i sina nya benskydd från Falsterbo? Han fick likadana till bakbenen, men eftersom han inte riktigt än är nöjd med bakbensskydd så får man ta det lite i etapper så han inte sparkar benen av sig   . Knasthäst!! Johan köpte dessutom ett schabrak i silvergrått, som matchar benskydden, men än har jag inte haft någon anledning att lägga sadel på honom sen vi var i Falsterbo.   


Tina och Askis kör med rött, vi kanske sta bli TEAM Silverröd? Hahahah!!


   



Nä, nu får jag ge mig, dax att fixa kantarellpajen och sätta fram kräftorna. Idag kör vi kräftpremiär och det ska bli gott!!!


Hej svej!


Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards