Alla inlägg den 16 augusti 2012

Av Kristin - 16 augusti 2012 11:04

Nu har jag inte hunnit vara aktiv här på några dagar. Det beror på fartfyllda dagar. Det går liksom i ett hela tiden. Numera ska jag även hinna med två (egentligen tre) heltidsintressen. Direkt efter jobb far jag naturligtvis till stallet. Jag hinner på sin höjd med två hästar på en kväll numera. Stackars Calle får ingen kärlek eller motion. Det är faktiskt synd om honom och jag har otroligt dåligt samvete för honom. Varför är alla andra pållar viktigare än honom egentligen?? Jag blir glad när jag hör att där varit ett och annat barn och pysslat och pussat på honom.


Sen bär det av hemmåt, då ska man kasta sig i båten för att hinna med lite kvällsfiske. Johan har lite hastigt fått ett väldigt intresse för "sportfiske" trots att han är på sjön hela dagarna. Vi åker ut i tre båtar, dvs att vi är ju ett helt gäng med folk och visst är det trevligt, det går inte att sticka under stol med. Det tredje intresset är ju svampplockningen. Tur för mig att det är lite klent med svamp i skogen för tillfället.

Äta?? Vaddå?? Måste man det?? Det é dåligt med tid för den saken. De dagar det är skitväder så man inte kan åka ut på sjön så kanske man kan få sig ett gott lagat mål mat igen.


Idag kommer mamma och moster på besök för att kika på Sune. Vi får väl ta och gå en liten runda i skogen. Igår satt Tina upp igen, trots att han fortfarande är lite halt. Men hovis har gett klartecken att på en lågintensiv nivå åter sätta igång arbetet med honom. Håll tummarna för att han fortsätter bli bra nu!

Efter deras besök ska vi naturligtvis ut på sjön igen   


Har försökt förlika mig med att jag faktiskt, tyvärr, redan måste skaffa mig en ny mobiltelefon. Min stenålderstelefon som jag fick av Johan en gång i tiden (9år sen) minns jag att jag var så oerhört stolt öveer, den var nästan modernast på marknaden just då. Nu hör jag inte när någon pratar, den lilla högtalaren har visst gett upp. Men sen kom jag på tricket, högtalarfunktionen funkar juh!! Så nu har jag kunnat lugna ner mig igen, en stund. Men jag börjar inse att det inte är optimalt att ha en telefon där man bara kan använda högtalaren, alla runt om en hör juh...


Efter lite överläggning och goda råd så tror jag det blir en Samsung Galaxy S3. Min bror valde naturligtvis att rekommendera den dyraste på marknaden, jäkla pågadrul! Dessutom är det förbannat stor. Var ska jag ha den när jag rider, i en ryggsäck??

Här gämför man med en Iphone, ganska stor skillnad tycker jag...

 


Tack för mig!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards