Alla inlägg den 18 mars 2011

Av Kristin - 18 mars 2011 19:51

Berättade jag att i vinter har vi haft lite problem med vilda djur i vår trädgård?! Jodå, en dag vaknade vi och såg att grannens trädgård och en bit av vår var uppbökad av ett gäng vildssvin! Dels är det inte så kul att få sin trädgård upp och nervänd, men ovanpå allt är det inte heller så kul att de faktiskt vistas så nära oss här hemma. Vi har ju nog med svin i våra skogar!! Hatar verkligen dessa djur, de ställer till med en sån jävla oreda, förökar sig i en hiskelig takt och de är svåra att jaga då de är oerhört listiga!

Förstå mig rätt, jag älskar djur, men när de blivit så många till mängden att de börjar ge sig in i villaområden och skadar både mark och människor - ja, då ligger de inte högt på min lista!


Helt plötsligt slutade dessa ohyror till djur dyka upp och vi undrade naturligtvis varför. Nu har vi fått svaret och det gillar jag! Jag gottar mig faktiskt tyvärr.

De mötte döden när de skulle vandra på isen på Ringsjön! Hela 5 st STORA svin har aldså gått igenom isen och dränkt sig. Idioter! Lite synd iofs att de fått lida en bra stund innan de dog, men jag é glad att det nu finns 5 mindre vildssvin i Gamla Boo!


Tog båten ut för att se det med egna ögon, här har vi en av dem, stendöd!!

  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards