Direktlänk till inlägg 23 augusti 2012

Fullt ös en onsdagskväll

Av Kristin - 23 augusti 2012 08:39

Det blev en sen stallkväll igår. Det va en riktigt mysig kväll och full rullians på folk och pållar. Tina och jag vi började med Sune. Linade honom lite för att få av den värsta energin. Det var lite kyligare igår och blåste lite så Sune han var lite mer på hugget än vad som är brukligt för honom. Frågan är om han fortfarande är halt egentligen men att han bara glömde bort det just igår när han busade rundor? Lite småöm var han fortfarande, och jag tror att hade det varit en varm sensommardag så hade han säker fokuserat mer på sin ömma tass. Nåväl, jag kom iaf upp på honom, Tina fick ha oss i lina för att vara på den säkra sidan en dag som denna. Travade några varv och fick därmed även rasta Tina, hahaha! Alla skötte sig ypperligt och jag är så glad att jag för andra gången sitter på min fina Sune! Snart kanske jag klarar mig själv, idag satt jag ju upp själv från pallen!


    


När vi var klara med Sune tog vi häst nr2 för dagen. Tinas fina jättehäst Askis skulle även han få komma ut och röra på sig. Även han var ganska full med energi nu när det är lite svalare, men han uppförde sig väl. Tina erbjöd mig att sitta upp, och en sån chans tackar man ju så klart inte nej till. Men en stege hade gjort sig, hahahah!

Här kommer några bilder från kvällen.

Tina och Askis.

    


Persson och Askis.

   



Ikväll står det fisketävling på schemat, men ärligt talat så blåser det så in i helvete idag så jag tror jag avstår. Dessutom ska två av mina medtävlande flyga till Turkland idag. Orättvist? Ja sannerligen!! Får väl ringa och höra med gubben om det blir någon tävling eller om vi kan skjuta på den tills vi är fulltaligt gäng och mindre blåst.

Idag kanske jag ska passa på att låta kroppen vila så man är lagom pigg till Jakt & Fiskemässan som går av stapeln till helgen? Äh, vi får väl se vad kvällen har att erbjuda, det é väl ändå inte lönt att försöka planera, det blir sällan eller aldrig som man tänkt ändå.


Tack för mig!







 
 
Ingen bild

Tina

24 augusti 2012 21:03

Jättetrevlig kväll i stallet. Blir verkligen helkväll haha..bara två hästar rastade och en jädrans massa timmar som flyger iväg..men så roligt:-) Kul att du var uppe på Sune igen!. Hoppas nu han blir ok i fossingen snart så han hinner få lite mer ridpass i kroppen innan vintern kommer..tjooohoo:-) Tack för du ville sitta upp..alltid sketskoj att se honom även från marken då och då tihi:-)Kram

 
Ingen bild

me

27 augusti 2012 10:00

Kul att se lite bilder från ert fina stall , verkar att vara ett toppen ställe. Skönt att ni tar väl hand om era djur, man blir lite extra vissen i själen nu när vi har en hund mindre. Kram mamma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 8 april 2015 23:36

Det har gått två hela år sen vår påg kom till vår värld. Det har varit två omtumlande och fantastiska år. Vi älskar honom så oändligt mycket! Grattis Carl Anton Hälge Wihlborg på din 2-årsdag! ...

Av Kristin - 31 mars 2015 09:49


   Ibland vet jag inte om jag ska skratta eller gråta när jag tänker på Sune. Han är det finaste i hästväg man kan ha, men ibland, vissa dagar, ja då undrar jag fanimaj hur det funkar i hjärnkontoret på honom. Här om dagen skenade han med mig, ja på ...

Av Kristin - 17 mars 2015 09:09


Fifan säger jag bara. Ja denna helgen har varit jobbig, jag har inte varit så sjuk på 15år. Lilleman började bli hängig redan i onsdags, jag bestämde mig för att bli hemma med honom på torsdagen. Det va tur det för sen blev han allt sämre. På fredage...

Av Kristin - 10 mars 2015 13:45


Aldså jefhlar vilket fint väder vi blev välsignade med igår! Kära tider, man blir ju på så gott humör! Brorsan, hans son och våran mormor kom på besök. Vi tog givetvis tillfället i akt och gav oss ut på en långpromenad för att tanka lite energi. ...

Av Kristin - 6 mars 2015 10:09


Det som hände på dagislämningen igår satt i hårdare än vad det faktiskt brukar göra. Konstig känsla liksom. Jag hade ett snack med en av förskolelärarna om att jag gärna vill att just HON tar emot Anton när vi kommer på morgonen, även om hon tillhör ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards