Direktlänk till inlägg 23 augusti 2012

En annan värld

Av Kristin - 23 augusti 2012 13:26

Ibland, lite då och då så tipsar jag om bloggar och en och annan bok. Men kan ni minnas en enda rolig blogg eller bok som jag "rekommenderat"? Det mesta handlar om sjukdom eller annat elände. Men nu gör jag det igen. Denna gången handlar det om en kille i min ålder. Hans liv är inte det minsta likt mitt liv. Ändå gnäller jag. Läser man lite tillbaka i min blogg så är det ett helvetes massa gnällande från min sida. Att jag inte mår bra, att det är lite synd om mig och att livet aldrig är på topp. Men jag tycker det har vänt, jag känner inte igen mig i det längre. Var det verkligen jag som skrev då?

Som sagt, nu ska jag tipsa er om en blogg igen, en kille på 28år som fått en fruktansvärt bakslag på sin cancer, den kom igen och denna gången med ett större artelleri. För en tid sedan var jag lite besviken över att han slutade skriva, men samtidigt glad då han helt enkelt slutade blogga när han blev friskförklarad. Nu skriver han igen, men jag blir inte gladare för det. Det hade varit intressantare att läsa hans texter om han var frisk. Han skriver på ett helt fantastiskt vis. Hade han skrivit en bok så hade jag läst den direkt. Jag tror aldrig att jag blivit så biten av någon sätt att skriva som hans.

HÄR har ni länken till Kristians blogg.






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 8 april 2015 23:36

Det har gått två hela år sen vår påg kom till vår värld. Det har varit två omtumlande och fantastiska år. Vi älskar honom så oändligt mycket! Grattis Carl Anton Hälge Wihlborg på din 2-årsdag! ...

Av Kristin - 31 mars 2015 09:49


   Ibland vet jag inte om jag ska skratta eller gråta när jag tänker på Sune. Han är det finaste i hästväg man kan ha, men ibland, vissa dagar, ja då undrar jag fanimaj hur det funkar i hjärnkontoret på honom. Här om dagen skenade han med mig, ja på ...

Av Kristin - 17 mars 2015 09:09


Fifan säger jag bara. Ja denna helgen har varit jobbig, jag har inte varit så sjuk på 15år. Lilleman började bli hängig redan i onsdags, jag bestämde mig för att bli hemma med honom på torsdagen. Det va tur det för sen blev han allt sämre. På fredage...

Av Kristin - 10 mars 2015 13:45


Aldså jefhlar vilket fint väder vi blev välsignade med igår! Kära tider, man blir ju på så gott humör! Brorsan, hans son och våran mormor kom på besök. Vi tog givetvis tillfället i akt och gav oss ut på en långpromenad för att tanka lite energi. ...

Av Kristin - 6 mars 2015 10:09


Det som hände på dagislämningen igår satt i hårdare än vad det faktiskt brukar göra. Konstig känsla liksom. Jag hade ett snack med en av förskolelärarna om att jag gärna vill att just HON tar emot Anton när vi kommer på morgonen, även om hon tillhör ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards