Alla inlägg den 7 februari 2013

Av Kristin - 7 februari 2013 11:43

  Imorse var vi på rutinultraljud nr2. H*n växer enligt alla normalkurvor, är beräknad väga 3.2-3.7kg vid födseln, väger idag ca 2kg. Beräknat förlossningsdatum är inte ändrat, dvs den 30 Mars är vi beräknade.


Det var sista gången vi var i Lund på rutinkoll. Nästa gång kanske vi har en bebis med oss hem...


Det var betydligt svårare att se vad som var vad vid detta ultraljudet. Allt var så mycket större. Jag fick lite bilder med mig hem. Tyvärr kan jag inte rotera dem så det blir bra här i bloggen. Barnmorskan lyckades få en bild precis när h*n putade med munnen, hihi, liten pussgurka?


Det sparkas och fejjas hela dagarna och just nu är halsbrännan vidrig! Vissa stunder står jag knappt ut, blääää!!! Men jag började redan för några veckor sedan gilla det hära med att vara gravid. Det är en underlig känsla att bära liv inom sig, jag kommer nog verkligen sakna magen. Bieffekterna kommer jag INTE sakna däremot.


Det är sisådär 50 dagar kvar till förlossning, 81% av graviditeten är avklarad. Men tro det eller ej, grovköket är snart på gång. Det är nu färdigplanerat och förväntas komma igång på torsdag nästa vecka. Tur jag har pappa som hjälper till att få fart på projektet! Det kommer bli såååå bra!


Tack för mig så länge!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards