Alla inlägg den 8 februari 2013

Av Kristin - 8 februari 2013 10:23

Då mina händer somnar på natten så måste jag ha skena framförallt på högran. Man kan tro att om handen/armen bara somnar så är det inte hela världen, men fy fan vad ont det kan göra. Jag trodde inte det skulle vara sån smärta och att jag skulle ha problem att sova på grund av detta. Som gravid samlar man mer vätska och då täpper man till i handlederna och detta ger då effekter såsom sovande och smärtande händer pga sämre blodflöde. Detta kallas även för karpaltunnelsyndrom. Jag hoppas däremot att detta försvinner när liten väl kommit till världen, om inte så får jag nog snällt operera mig...


När jag läste till arbetsterapeut så gjorde vi skenor till oss själva för att öva. Vi skulle sedan gå hem och sova med dessa på vilket jag inte gjorde då. Idag är jag såååååå glad för min skena, utan den hade jag varit till råttorna eftersom det helt enkelt inte går att sova med sådan smärta. Inte trodde jag att jag skulle få sådan nytta av min skena, jag som flera gånger varit på väg att kasta den...


Såhär ser den ut. Den ser inte skön ut, men tro mig, den är helt underbar! Slåss med sambon kan man oxå göra mitt i natten, hihi!!

Men när man vaknar på natten och ska på toaletten så är det lite halvbökigt då denna måste av och på, man hinner vakna till ordentligt kan man säga...

 

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards