Alla inlägg den 27 februari 2013

Av Kristin - 27 februari 2013 08:37

Igår var det lite plusgrader och en gnutta sol. Vilken känsla, jag älskar våren, när allt kommer till liv igen. Synd bara att jag fått sån jävla allergi så att man inte riktigt kan njuta av det fullt ut.


På vägen hem igår fastnade jag i en bilkö. En olycka med två bilar som frontalkrockat utanför Bosjökloster, dvs inte alls långt hemmifrån oss. Det är så obehagligt, tänk, hade jag kommit 10 minuter tidigare så kanske det var jag som krockat. Bilarna var så demolerade, men trots detta så står det att de tre männen klarat sig med lindriga skador, otroligt! HÄR finns artikeln i kvällsposten.

Det jag egentligen ville ha sagt förutom att det är fruktansvärt med bilolyckor är hur folk beter sig när de hamnar i en bilkö. Vissa människor blir helt rabbiata och ska till varje pris ta sig där ifrån. Jag som hamnade precis utanför Ängsbyavfarten kännde ett visst obehag då alla skulle tränga sig förbi och vända där i hög hastighet. Många av idioterna tittade sig inte för när de svängde runt eftersom de antagligen tog förgivet att det inte kom några bilar från olyckshållet. MEN många bilar från kön vände längre fram och kom i en rasande fart vilket medförde att det var nära till många krockar i denna korsningen också. Och där stod jag och kunde inte komma undan...


Jag tog tillfället i akt att chilla, kollade fejjan och lyssnade på radio och gled ner lite i förarstolen. Varför stressa, man kan ju bara gilla läget och passa på att slappna av en stund...


Jag har fått ett tips om en salva som ska vara väldigt bra. Nu ska jag föra tipset vidare även om jag faktiskt inte vet om det är en bra grej. Jag har beställt den och hoppas den funkar som utlovat.

HÄR finns länken till mer info.

 


I övrigt så har mitt blodtryck lugnat sig något, 140/80 imorse. Dvs ett normaltryck för just mig som gravid. Ingen ko på isen med andra ord, jag fortsätter i "normal" takt och försöker njuta av magen trots att den nu är stor och otymplig. Men nu längtar jag verkligen till att liten kommer ut, jag är väldigt nyfiken på vem det är som ställt till med all denna oredan på senaste tiden   


Söt eller?!

   





Tack och hej för mig!






Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards