Alla inlägg den 9 september 2009

Bok

Av Kristin - 9 september 2009 12:46

Nu har jag beställt den, en bok om unghästar. Nog för att jag haft mycket med unghästar att göra, men ibland kan det vara bra att bläddra i en bok och få nya tips och ideér. Ibland står man lite still i sin utbildning, man gör helt enkelt bara som man alltid annars gjort. Man vill ju att allt ska bli så bra som möjligt, att man skapar rätt förutsättningar för sin unghästs framtid. Får väl se vad boken kan ge, annars finns det fler intressanta böcker man kan skaffa sig, börjar dock med denna...

Dax axå för att ta några kortare lektioner för min tränare Lena Lindell, hon é alltid bra, kommer alltid med bra kritik (inte alltid kul att höra, men välbehövligt).


  

Författare:

Jens Fredriksson & Ingrid Andersson.

174:- på Bokus.se



//

Chisan


Av Kristin - 9 september 2009 08:20

Efter helgens bravader så va jag tacksam över att jag är ledig på måndagar. Hela måndagen gick åt till... INGENTING!... Jag intog soffan och datorn sen hände det inte många knop. Skönt, men ändå har man svårt för att slappna av helt. Man ser disken, tvätten och sen borde man städa lite oxå. Jag tvingade mig att diska, men mer än så blev det inte.

Hovslagaren kom dock på kvällen. HS hade ju lyckats trampa av sig en sko för några dagar sedan. Nu é den på plats och jag fick tvingat mig ur soffan några timmar. Dock alltid kul att komma till stallet, alltid någon att snacka lite skit med. Efter helgens händelser så hade vi ju mycket (eller många) att snacka om! Flört



Igår va en bra dag. Allt flöt på bra på jobb. Jag körde hem för att vänta ut alla som jobbar några timmer senare än mig på dagarna. Jag slocknade som en fura, men när jag vaknade kände jag mig förvånansvärt pigg. Skönt det eftersom det va dax för en ridtur i skogen.

5 hästar blev sadlade och selade, med andra ord lite kaos i stallet. Verkligen kul att det börjat bli lite fart i stallet igen. Sommaren é alltid lite lugnare trots allt.

5 hästar, men 6 personer. Calle ställde upp och drog runt på Johan och Peter. Haha, det ser så kul ut med två vuxna karlar i vagn bakom en shettis. Superkul att de följer med, alltid uppskattat med männen med i stallet, extra kul när de dessutom kan följa med på turen i skogen...


    Bilder från igår. Bianca kunde inte stå still en sekund. En supermysig kväll. Ingen lång runda, men det va verkligen skönt att komma ut alla tillsammans. Dessutom var vädret perfekt!

 

Som sagt, Bianca kan verkligen inte stå stilla!

Hot Shot uppförde sig exemplariskt. Han har dock lite svårigheter när vi ska trava, han vill inte gärna komma efter, då slår han gärna om till galopp och tror det ska gå fortare, men det gör det ju inte när man står på stället och galopperar... Men han é go, inga hundar eller bilar kunde skrämma honom igår. Soptunnorna va ju iofs lite läskiga...

  

Äntligen har jag min Stübbensadel igen. Hot Shot har vuxit i den ganska bra i sommar. Det é ett gränsfall, men jag upplever att han trampar på bättre med denna sadeln trots allt. Lite ryggmuskler till så ska den vara perfekt. Verkligen skönt att vara tillbaka i sin vanliga sadel!


Diskuterade löshoppning, snart é det dax att plocka fram hinderna igen. Hoppas HS tycker det ska bli lika skoj denna gången, hoppas dessutom att han hoppar lika bra oxå! Nåja, kul ska det bli iaf, tror Calle ska få skutta lite han med. Han blir ju såååå glad när han får löshoppa lite...


Även idag blir en fin dag, känns konstigt att börja stalla in redan, det känns ju som det é mitt i sommaren... Nåja, hästarna kommer säkert tycka det é skönt, de kommer nog sova gott allihopa inatt på sin guldhalm...


Idag ska Calle tjänstgöra på demenscentrat Björken i Höör. Det é visst någon typ av aktivitetsdag där idag, därför ska Calle dit och köra gamlingar. Hoppas det blir uppskattat. Jag ska se om jag har tid att köra dit och titta i eftermiddag. Kan han bara få EN gammal dement människa att le, då é jag nöjd! Underbart att se människan och djur tillsammans. Tänk er själva, den dagen vi sitter på hemmet (jag hoppas dock någon tar livet av mig innan det sista steget in på hemmet är kommet),  tänk då om man fick chansen att åka häst och vagn?! Vilken lycka egentligen, åtminstånde för mig hade det nog varit det (fast jag ska ju inte flytta in på något hem!). Som sagt, hoppas Calle kan göra någon glad idag!

På lördag ska han på barnkalas! Ja, nu får han allt göra sig förtjänt av sin boxplats. Söte lille pågen! Han é såååå go!



Dax för lite frukost!

//

Chisan





Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards