Alla inlägg den 2 september 2009

Av Kristin - 2 september 2009 11:41

Har varit lite slö med "dagens citat", men här kommer några:


Bättre en uppriktig fiende

än en falsk vän.

Erfarenheten är en bra lärare,

men han skickar svinaktigt dyra räkningar.

"Minna Antrim"


För att kunna lyckas

behöver vi våga misslyckas.


Vänlighet är att älska människor mer än de förtjänar.

"Joubert"


Diplomati är att be någon dra åt skogen

på ett sådant sätt att han ser fram emot resan

"Okänd tänkare"

Hade långa och vilda diskussioner ang bloggens vara eller icke vara i lördags. En snubbe från Honda tyckte det va helt absurt att blogga, att låta andra människor få ta del av ens liv i "smyg". Han tyckte man skulle lyfta luren och ringa, ha en personlig kontakt med sina medmänniskor. Han tyckte oxå att om man behöver prata av sig så gör man det med sin respektive eller med någon annan nära... Varför offentliggöra sin dagbok!?


Jag é av en helt annan åsikt, för mig é bloggandet mest egoistiskt, men även för en underhållande och informerande sak.

För mig é bloggen bra, här kan jag skriva av mig, jag kan få ut allt som tynger mig, sen lägger jag det oftast på hyllan för att sedan inte längre tänka på det. På det viset slipper Johan få höra allt skit när jag kommer hem. Den tiden kan vi ha till annat än att diskutera småsaker som jag irriterat mig på.

Självklart har man en dialog med gubben hemma oxå, men det kan vara skönt att ha någonstans man kan dit man kan vända sig för att komplettera det man inte alltid har tid med hemma...

Bloggen ska vara ett komplemment, inte den mänskliga kontakten. Så länge man kan hålla det på den nivån så tror jag bloggandet gör gott.

Vill man bara skriva för sig själv, ja då gör man det enkelt, man sätter ett lösenord...


Ibland skriver jag om kuliga saker, sånt som kompisar och släktingar faktiskt kan ha nytta av att veta. Jag slipper däremot att ringa. Givetvis kan jag ringa oxå, men ibland orkar man bara inte prata med någon, då é det lätt att bara skriva här så kan den som é intresserad läsa.


Vill man inte ta del av mitt liv, ja, då skiter man i det helt enkelt! Så länge jag tycker det é kul att skriva, ja då gör jag det...

Jag kan dock se att de konservativa i samhället helt enkelt missar något, men det é ju knappast mitt problem, snarare deras förlust.


//

Chisan

Av Kristin - 2 september 2009 11:36


 Drängen
En tjock bonde hade problem att tillfredsställa sin fru.
Han beklagar sig inför en vän och menar att han blir
för varm och svettig för att hålla på tills frun kommit.
Han får då rådet att låta en av drängarna stå och fläkta när dom har sex.
Nästa gång det är dags för sex kallar han in en
storvuxen, mörkhyad dräng i sängkammaren.
Bonden bestiger frun och drängen står bredvid och fläktar.
Trots fläktandet blir bonden för varm och svettig och frun är helt oberörd.
Mannen beordrar då drängen att byta plats med honom.
Drängen gör som han blir tillsagd och fruns reaktion låter inte vänta på sig.
Hon stönar och kvider och får orgasm efter orgasm.
Då säger bonden: Fattar du nu hur man ska fläkta drängjävel?




Av Kristin - 2 september 2009 08:36


I söndags kom Krille och Lina och hälsade på oss på Jakt och Fiskemässan. Krille hade hade visst skaffat sig en ny mobil, va därför tvungen att kolla in den lite. Hittade en bild som han tagit på Hot Shot bara dagar efter att han kom hem till oss i Höör. Tittar på bilden många gånger, men jag kan ändå inte minnas Hot Shot så. På bilden ser han ju ut som ett förvuxet föl, jag vill minnas honom som ganska snygg... Vilket fall har det hänt massor i sommar. Jag vet, jag é tjatig om denna häst, men han har överträffat mina förväntningar många gånger, jag blir lika förvånad varje gång...




 Även denna veckan é sjukt stressig, hinner ju knappt gå på toa känns det som. Ikväll ska jag försöka mig på en ny omläggning på HS:s ben. Ska kleta in vaselin så inte kompressen fastnar i såret. Då kan jag dessutom vänta en dag med omläggning, ibland måste man rationalisera lite...


Skor till bröllopet har jag fixat. Fick fatt i ett par skor till slut, jag är inte riktigt, riktigt nöjd, men jag tror det blir bra ändå. Dessa skorna hittade jag i sista affären vi hade möjlighet att besöka i måndags. Efter det kom Johan, fick ordnat en ny kostym, skjorta och slips. Han kommer ju bli vrålsnygg! Ska bli kul att se alla uppklädda på lördag. Oftast ser vi varann mest i skitiga stallkläder. Hoppas vädret kan ställa upp oxå. Annars lär vi frysa rumpan av oss, åtminstånde vi töser...


Här har vi skon som ska förstöra mina fötter på lördag...

(Vagabond)


Nu har jag även införskaffat ett nytt cyklop och snorkel! Äntligen!

Fredrik och jag åkte till Lund i måndags för att prova lite cyklop. Provade runt på de olika varianterna, men naturligtvis tyckte jag bäst om det cyklop som va dyrast, hela 760:-! Nåja, det lär väl hålla några år iaf...

Nu jäklar ska det simmas, nästa vecka går startskottet, shit vad kul! Sällan jag ser fram emot saker som nu. Lite nostalgi att åter klä på sig grodutrustningen... Vi får väl se hur pass jag orkar, det va verkligen längesedan jag fensimmade...


Ikväll ska det ridas! Jessi ska motionera Billbo och jag följer med på Hot Shot, tror jag, eller ska kanske Calle oxå få röra på sig idag? Kanske jag ska ta HS en sväng i paddocken?? Hmm, jag får väl se vad jag känner för när jag väl é i stallet. Jag é inget stort fan av att rida i paddocken på en 3-åring, men kanske jag ska ta några minuter där så vi kan göra lite ordentliga fattningar... Nä, jag får nog fundera på hur jag ska göra i em...


Igår kom Jessi och Mattias och hälsade på. Eller ska jag säga stugfolket? Haha!! Ted kom oxå och besökte oss. Jessi hade bakat rabarberpaj, otroligt gott må jag säga! Sällan jag smakat en så god paj!

Men, jag va trött! Somnade i soffan, som vanligt. Sorry mina kära gäster, men på vardagar har jag lite svårt att hålla mig vaken...


Nä, dax att kila till nästa ställe...


Kram på er!

 //

Chisan


Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards