Alla inlägg den 1 januari 2011

Av Kristin - 1 januari 2011 10:11

Jaha, då var det år 2011 helt plötsligt! Detta året har gått fort, precis som alla andra år. Det gågna året har varit fyllt med händelser, både positiva och negativa. Jag vet inte riktigt hur jag ska tackla året som nu ligger för mina fötter. Men som vanligt så händer saker utan att man egentligen själv påverkar det. Oftast i positiv mening då jag har helt fantastiska människor runt mig, människor som bryr sig, som ser mig och som finns där för mig i ur och skur. Slutet på året har ändå varit i väldigt positiv mening, saker och ting har förändrats mot det positiva, jag mår relativt bra, jag kan egentligen inte klaga, men vissa orosmoln finns alltid, men det kanske kan ske en förändring även där, vi får väl se, jag har iaf bestämt mig för att ge det en chans och se vad som händer...


Idag har jag iaf äntligen fått tummen loss att ladda in alla bilderna som jag tagit med nya kameran. Över 300 bilder på sisådär 2 veckor. Här kommer lite smakprov på dessa...


Emelie och Blomman i vinterlandet.

  Emelie och Blomman i vänstervarv, hahah!   Krille och Linas fina Misa. Vilken underbar kise!   Gamlemis! Haha, Bamsen, han é ju kul, ingen fotomodell precis, hahah!  

Lilla Anna var på besök en hel dag. Tur jag hade K3 den dagen som sysselsatte denna lilla energitös!

  


Sen hade vi den årliga festen på Juldagen, en riktigt kul kväll med nära och kära!

  Och Emelie va hemma och festade loss med oss!  

Krille hittade en skön plats i gamla gungstolen på annandagen.

  

Nyår firades hos stugfolket. Vi fick trots förkylningar och magont en riktigt, riktigt mysig och trevlig kväll tillsammans!! Kan knappt tro det é sant att jag har så goa vänner på gångavstånd, en idyll helt enkelt!

  Jessica, kvällens ljudtekniker!  

Johans hemmabygge. Ramen framsatt i väntan på att täljstenen ska bli tillräckligt varm i ugnen.

Denna väcker minnen från en svunnen tid. Den tid då jag bodde hemma, den tid då jag upplevde hur en kärnfamilj fungerar, då jag upplevde en naiv trygghet, minnen från barndomen, minnen från mysiga kvällar med familjen... Det gör mig både glad och ledsen, tänk som allt kan förändras... Vid flertalet tillfällen lagade vi då mat på en liknande sten, som med åren gick sönder på grund av flitit användande, nu väcker vi minnena till liv igen...


Men just denna täljstenen har en kul historia. Själva stenen (som kommer på nästa bild) satt på en kamin som fanns i det huset Jessica och Mattias köpte för 1½ år sedan. Om jag minns rätt så har den kaminen stått i huset sedan 1940-talet. Vem kunde ana att vi år 2011 skulle sitta och laga mat på den...?! Snacka om återvinning, hahah! 

  

Med dubbla grytlappar så gick det till slut att få stenen på bordet!

  

Riktigt gott blev det!

  

För säkerhets skull så plockade vi fram brandsläckaren, man vet ju aldrig, hahah!

  


Ojdå, nu gick jag visst händelserna i förväg. Här har vi ju en liten bild på förrätten, vitlöksräkor, en favorit i repris!

  

Åsså avslutas inlägget av en knasbild, men det är ju ett litet bevis på att vi hade en kul kväll när vi firade in det nya året i Gamla Boo!

  


Och däääär hade jag tänkt avsluta mitt inlägg för dagen, men då dök helt plötsligt ett sött litet rådjur upp i min trädgård. Rådjur är ju helt underbara! Hade självklart nya kameran bredvid mig och jag lyckades få några bilder!

Sötnosen tuggar på mina vissna blommor...

     

Efter några minuter slickar hon sig om munnen och kilar vidare...

  


Nu får det vara bra för idag tror jag...

Tack för mig!

//

Chisan



Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards