Alla inlägg den 29 januari 2011

Av Kristin - 29 januari 2011 09:01

Som ni minns så köpte jag ju en ny kamera. När jag va i ridhuset med Blomsi för sådär en vecka sedan så filmade Johan. Väl hemma laddade jag in den i datorn. Men att sedan titta på filmen gick mindre bra. Det hackade och gick inte alls som planerat. Min dator é helt enkelt för gammal, den klarar inte att spela upp filmer på ett bra sätt. Lånade Jessica och Mattias nya dator, där gick det finfint. Så, med andra ord, köper man ny kamera måste man köpa ny dator...

Här nedan har jag iaf försökt lägga upp den korta filmen...


På söndag är det nog dax igen, en sväng till ridhuset med Blomsi. Om allt går som planerat så kommer vi åka till Hässleholm tillsammans med Vera & Co. Nu kanske jag får chansen att hoppa ett hinder eller två. Det ska bli kul och jag ser verkligen fram emot det!


Idag ska vi till Tinas mor, har blivit bjudna på lite middag ikväll. Gun-Britt é för go, jag ser verkligen fram emot kvällen!

Nu på dagen ska jag och Johan försöka ta oss till Kristianstad och Stable Store. Jag är grymt sugen på en ny dressyrsadel. Jag har redan två dressyrsadlar, men jag vill uppdatera mitt sadelförråd, jag vill ha något nyare, något som passar mig som handen i handsken. En Bates Innova, en Tekna och lite andra roliga sadlar hoppas jag på att kunna provsitta idag.

Om jag nu ska köpa detta lilla skimmelsto så vill jag kunna träna dressyr på riktigt, det har jag saknat länge. Den häst jag minns bäst utifrån dressyrarbetet är min underbara Buckfinder, den hästen var ljuvlig att sitta på. En högrest, långbent och med ett regält genomtramp i bakkotorna. Han är en av de hästarna jag saknar nåt oerhört mycket... Usch, nu ska jag inte sitta här och bli sentimental. Nedan finns iaf en filmsnutt, om den nu funkar... På söndag blir det varken foto eller fim (om inte Annette filmar), min kamera är inlämnad! Blixten fick frispel, poffade till, en rökmoln uppenbarade sig. Den behöver nog ses över tror jag...



Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards