Direktlänk till inlägg 16 november 2012

Pesthäst!

Av Kristin - 16 november 2012 14:25

Börjar tycka att den dära unghästen Sune är lite småjobbig. Igår tog jag mig en sväng om i paddocken. Här har ni historien i detalj... 


Redan i stallet var han en pina. Han är bufflig och kan knappt stå stilla nuförtiden. Dessutom har han börjat skrapa och störa sig med frambenen oxå. Grr! Gillar INTE buffliga och respektlösa hästar. Hur ska jag vända detta beteendet? Just nu blir det mest en boxningsmatch, och vem av oss vinner tror ni?? Inte jag iaf...


Persson irriterad!!


I paddocken:

Till en början kom jag knappt upp på honom, han skulle helt enkelt inte stå stilla och jag fick bannemaj inte korta tyglarna för att ha lite kontroll vid uppsittning. Han gjorde allt för att strula till det. Jag fick därmed jaga honom med pallen en bra stund innan jag väl kunde sitta upp och samtidigt se upp för framben som fäcktade i ren frustration från hans sida. BAH!!!


Persson irriterad!!


När jag väl kom upp så skulle han dra mig ur sadeln och bråka ideligen. Och bli styrd dit jag ville fanns knappt på hans schema. BAH, igen!!


Persson irriterad!


Rider en kort stund, men eftersom han är så toppad så blir han genomsvettig. Kul att släppa ut en genomsur häst på lösdriften?


Persson irriterad (på mig själv och hästen, ingen annan så klart)!!


Väl inne i stallet är han så förbannat störig då han fortfarande är rastlös och nu kliar det ju dessutom överallt eftersom han är svettig. BAH!! Jag gapar och skriker på ett sådant sätt som jag själv hatar när andra gör, men igår va det inget annat som hjälpte på min buffel.


Persson irriterad!!


På söndag ska vi asa med honom till ridhuset och försöka rasta honom ordentligt. Jag hoppas allt går enlig planen så vi kommer iväg. Sune behöver nog det känns det som. Undrar om en vintervila snart varit på sin plats? Kan det hjälpa lite mot trotsen eller blir det bara ännu värre om han inte blir rastad? Fan vet...


Här har ni en väldigt dålig bild från gårdagen. Men ni kan ju helt klart se Sundes goda försök till att dra och slita mig ur sadeln. Bångstyrig kan man lungt kalla honom för!

(nä, vi hoppar inte hinderna som står där, måste för fasen kunna styra först)

 



Tack för mig!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 8 april 2015 23:36

Det har gått två hela år sen vår påg kom till vår värld. Det har varit två omtumlande och fantastiska år. Vi älskar honom så oändligt mycket! Grattis Carl Anton Hälge Wihlborg på din 2-årsdag! ...

Av Kristin - 31 mars 2015 09:49


   Ibland vet jag inte om jag ska skratta eller gråta när jag tänker på Sune. Han är det finaste i hästväg man kan ha, men ibland, vissa dagar, ja då undrar jag fanimaj hur det funkar i hjärnkontoret på honom. Här om dagen skenade han med mig, ja på ...

Av Kristin - 17 mars 2015 09:09


Fifan säger jag bara. Ja denna helgen har varit jobbig, jag har inte varit så sjuk på 15år. Lilleman började bli hängig redan i onsdags, jag bestämde mig för att bli hemma med honom på torsdagen. Det va tur det för sen blev han allt sämre. På fredage...

Av Kristin - 10 mars 2015 13:45


Aldså jefhlar vilket fint väder vi blev välsignade med igår! Kära tider, man blir ju på så gott humör! Brorsan, hans son och våran mormor kom på besök. Vi tog givetvis tillfället i akt och gav oss ut på en långpromenad för att tanka lite energi. ...

Av Kristin - 6 mars 2015 10:09


Det som hände på dagislämningen igår satt i hårdare än vad det faktiskt brukar göra. Konstig känsla liksom. Jag hade ett snack med en av förskolelärarna om att jag gärna vill att just HON tar emot Anton när vi kommer på morgonen, även om hon tillhör ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards