Alla inlägg den 11 december 2012

Av Kristin - 11 december 2012 20:17

Jag har lyckats, med lite hjälp, att lösa en del av mina världsproblem. Två av mina sexiga, underbara och snygga mammabyxor har dimpt ner i brevlådan. Ja det va riktigt skönt att inte ha byxor som spänner på magen, det känns som en smärre befrielse. Som en bonus har jag fått mindre astmaproblem. Haha, jo till en början tänkte jag att min astma blivit värre, men med rymligare kläder löste även det problemet sig. Hahahah, jag gör detta för första gången, märks det?!


Tack vare mamma fick jag nya byxorna uppsydda. Ni vet, köper man på postorder så stämmer sällan storleken, det var inget undantag denna gången heller. Men nu jäser jag i nya brallorna. Känns faktiskt som att magen växt snabbt sedan det blev mer utrymme.


Förresten, det är ju 12-12-12 idag. Synd man inte har en gubbe som är sugen på att gifta sig, för isf hade detta varit ett bra datum.    Nästa gång det är ett sådant häftigt datum infaller är om sisådär 80år. Hmm, då é jag nog lite för gammal och lite för obefintlig för att gifta mig, hahah!


Bild från förra vintern, lika ruggit kallt då som nu. Jag hinner dock glömma det mellan varven och blir precis som alla andra svenskar lika förvånad varje gång vintern tar Sverige i sitt järngrepp.

 


Jag börjar få koll på julklapparna. De flesta är inhandlade, bara några kluringar kvar. Jag står väl där sista sekunden ändå och försöker få ihopa det, trots att jag verkligen försökt få ordning på allt innan.

Funderar på dethära med julgran. Det är så fint med en gran, men ärligt talat, tänk så mycket ohyra man släpar in i huset. Det är faktiskt ganska äckligt om man tänker efter. Det sägs att i en normalstor gran finns det ca 10.000 individer av olika sorters småkryp. Trots detta funderar jag på om man ska asa in en gran ändå, en liten bara. Framöver, om några år så lär vi få ordna gran vare sig vi vill eller ej, så man kanske ska passa på att smita undan något år till...


 


Imorgon är det Lucia. Det är en mysig dag. Här i Höör får vi gå ifrån en stund på morgonen för att se Luciatåget på Kulturhuset Anders. Det är en riktigt bra start på dagen. Resten av dagen brukar också bli bra då.


Nä, nu får jag bege mig vidare! Tack och hej!



Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards