Direktlänk till inlägg 8 februari 2013

Handskena

Av Kristin - 8 februari 2013 10:23

Då mina händer somnar på natten så måste jag ha skena framförallt på högran. Man kan tro att om handen/armen bara somnar så är det inte hela världen, men fy fan vad ont det kan göra. Jag trodde inte det skulle vara sån smärta och att jag skulle ha problem att sova på grund av detta. Som gravid samlar man mer vätska och då täpper man till i handlederna och detta ger då effekter såsom sovande och smärtande händer pga sämre blodflöde. Detta kallas även för karpaltunnelsyndrom. Jag hoppas däremot att detta försvinner när liten väl kommit till världen, om inte så får jag nog snällt operera mig...


När jag läste till arbetsterapeut så gjorde vi skenor till oss själva för att öva. Vi skulle sedan gå hem och sova med dessa på vilket jag inte gjorde då. Idag är jag såååååå glad för min skena, utan den hade jag varit till råttorna eftersom det helt enkelt inte går att sova med sådan smärta. Inte trodde jag att jag skulle få sådan nytta av min skena, jag som flera gånger varit på väg att kasta den...


Såhär ser den ut. Den ser inte skön ut, men tro mig, den är helt underbar! Slåss med sambon kan man oxå göra mitt i natten, hihi!!

Men när man vaknar på natten och ska på toaletten så är det lite halvbökigt då denna måste av och på, man hinner vakna till ordentligt kan man säga...

 

 
 
Kajsa

Kajsa

8 februari 2013 13:00

Tack för ditt svar!
Jag tog ut tussarna ur näsan igår kväll och blödde jättemycket! Blev riktigt orolig :S Men ett samtal till sjukvårdsupplysning lugnade mig och till slut så slutade det blöda... Idag känns det helt okej men känns ömt i näsan..

Oj, de där ser inte så sköna ut att sova i. Speciellt inte då jag oftast sover med händer under kinden ;P

Grattis till det kommande barnet! :D

http://kaiisa.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 8 april 2015 23:36

Det har gått två hela år sen vår påg kom till vår värld. Det har varit två omtumlande och fantastiska år. Vi älskar honom så oändligt mycket! Grattis Carl Anton Hälge Wihlborg på din 2-årsdag! ...

Av Kristin - 31 mars 2015 09:49


   Ibland vet jag inte om jag ska skratta eller gråta när jag tänker på Sune. Han är det finaste i hästväg man kan ha, men ibland, vissa dagar, ja då undrar jag fanimaj hur det funkar i hjärnkontoret på honom. Här om dagen skenade han med mig, ja på ...

Av Kristin - 17 mars 2015 09:09


Fifan säger jag bara. Ja denna helgen har varit jobbig, jag har inte varit så sjuk på 15år. Lilleman började bli hängig redan i onsdags, jag bestämde mig för att bli hemma med honom på torsdagen. Det va tur det för sen blev han allt sämre. På fredage...

Av Kristin - 10 mars 2015 13:45


Aldså jefhlar vilket fint väder vi blev välsignade med igår! Kära tider, man blir ju på så gott humör! Brorsan, hans son och våran mormor kom på besök. Vi tog givetvis tillfället i akt och gav oss ut på en långpromenad för att tanka lite energi. ...

Av Kristin - 6 mars 2015 10:09


Det som hände på dagislämningen igår satt i hårdare än vad det faktiskt brukar göra. Konstig känsla liksom. Jag hade ett snack med en av förskolelärarna om att jag gärna vill att just HON tar emot Anton när vi kommer på morgonen, även om hon tillhör ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards