Direktlänk till inlägg 15 februari 2013

Alla hjärtans Dag.

Av Kristin - 15 februari 2013 11:37

Jag tycker det är lite halvlöjligt det hära med högtider som är påtvingade. Såsom Jul, alla hjärtans dag, påsk osv osv. Det är en grogrund för dåliga samveten, konflikter i släkt och ger gärna upphov till en hel del stress helt i onödan. Allt ska vara så perfekt och följer man inte normerna så blir man snabbt påhoppad.


Igår var det ju som alla säkert vet Alla Hjärtans Dag. Ännu en tradition som väldigt gärna ger upphov till dåliga samveten, stress och krav. Jag ser hellre att gubben min kommer med en blomma en helt vanlid dag sådär apropå. Till svar får jag då att det kan man inte göra för då tror du jag gjort något dum och vill döva mitt samvete.

Dålig ursäkt för att slippa säger jag, men faktiskt så får jag INTE honom till att komma med en blomma sådär apropå en helt vanlig dag. Men när det är högtider följer han normerna slaviskt. Han skulle ALDRIG glömma Alla Hjärtans Dag. Ibland har jag tvingat honom att inte handla för jag tycker vi har så mycket annat att lägga pengarna på, men igår sa jag inget och därför kom min älskling hem med en fin bukett rosor och ett stort handskrivet kort. Naturligtvis blir jag glad, men mest för det handskrivna kortet som jag kommer spara och minnas länge.



 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 8 april 2015 23:36

Det har gått två hela år sen vår påg kom till vår värld. Det har varit två omtumlande och fantastiska år. Vi älskar honom så oändligt mycket! Grattis Carl Anton Hälge Wihlborg på din 2-årsdag! ...

Av Kristin - 31 mars 2015 09:49


   Ibland vet jag inte om jag ska skratta eller gråta när jag tänker på Sune. Han är det finaste i hästväg man kan ha, men ibland, vissa dagar, ja då undrar jag fanimaj hur det funkar i hjärnkontoret på honom. Här om dagen skenade han med mig, ja på ...

Av Kristin - 17 mars 2015 09:09


Fifan säger jag bara. Ja denna helgen har varit jobbig, jag har inte varit så sjuk på 15år. Lilleman började bli hängig redan i onsdags, jag bestämde mig för att bli hemma med honom på torsdagen. Det va tur det för sen blev han allt sämre. På fredage...

Av Kristin - 10 mars 2015 13:45


Aldså jefhlar vilket fint väder vi blev välsignade med igår! Kära tider, man blir ju på så gott humör! Brorsan, hans son och våran mormor kom på besök. Vi tog givetvis tillfället i akt och gav oss ut på en långpromenad för att tanka lite energi. ...

Av Kristin - 6 mars 2015 10:09


Det som hände på dagislämningen igår satt i hårdare än vad det faktiskt brukar göra. Konstig känsla liksom. Jag hade ett snack med en av förskolelärarna om att jag gärna vill att just HON tar emot Anton när vi kommer på morgonen, även om hon tillhör ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards