Direktlänk till inlägg 5 februari 2010

Make up...?

Av Kristin - 5 februari 2010 13:24

I alla år, eller iaf i väldigt många år har jag sällan eller aldrig gått till jobb utan smink. Känner mig naken och framförallt otroligt blek. Jag som numera är ganska rädd för solen får leva med den bleka och glåmiga hyn.

Sedan tre veckor tillbaka, sen den dagen Hottentott lyckades ge mig en blåklocka har jag inte kunnat använda något smink. Jag använder som bekant typ aldrig mer smink än lite eyeliner och några pet med mascaran, ska jag festa till det åker en gammal ögonskugga fram.


Men den dagen jag då jag faktiskt insåg att det GÅR BARA INTE att kleta på mascara så tyckte jag det va ganska trist. Till en början va det skönt att slippa det momentet på morgonen, men nu vill jag iaf ha möjligheten att kunna få lite färg på ögonen om jag så önskar.

Idag, tre veckor senare ska jag så äntligen försöka mig på att få lite mascara på rätt ställe. Har till och med köpt en ny Isadoramascara för att hylla dagen.

Jag är glad och tacksam för att jag har synen i behåll, nu ska vi bara se om jag minns hur man gör oxå...


  


Varför denna uppståndelse idag? Jo, vi ska ju ses, vi alla från stall/team Ekastiga! Bosse och Cina är snälla och öppnar sitt hus för ett gäng galningar. Jag ska släpa med mig lite CDskivor (Bosse trodde inte att deras gamla skivor skulle gillas), maten ska hämtas, drickan ska packas, SEN é det bar att leta upp stereon så vi alla kan komma i form denna underbara fredag! Hej hopp vad kul, kan inte förstå hur vi hamnade i detta glada gäng! Tackar en viss fd stallvärd och en viss Åsa för detta!


Några timmar kvar innan det bär av till stallet och mocka lite skit. Därefter en snabbis till affären, sen lär klockan vara dax för en dusch, sen försöka sig på det hära med smink (får väl se hur bra det kommer gå), sen tjata på gubben att han ska skynda sig (nä, han har ingen tidsuppfattning), därefter bär det av mot metropolen Höör, hahah!

Det va ett tag sedan jag såg så fram emot något som just idag, hoppas nu inga planer grusas pga av huvudvärk eller annat skit!

Jag kanske ska leta upp ett spel till ikväll?! Hmm, den tanken får jag jobba lite på tror jag...


Tack för mig så länge och önska mig lycka till med mascaran!

//

Chisan






 
 
Åsa

Åsa

6 februari 2010 03:14

Haha, ja hur hamnade ni i detta glada gäng... Det var förutbestämt, det är jag säker på. Och det är lika mycket er förtjänst som alla andras att det är just ett så glatt och galet gäng som det är. Men visst är det lustigt att så många människor som delar stall kan komma så superbra överens och ha så roligt ihop. Brukar man inte säga att hästmänniskor är ett släkte för sej (i negativ bemärkelse)? Det märks då verkligen inte i vårat suveräna stall i alla fall. Tusen tack för ännu en superkul kväll. En vecka till nästa gång... :D

http://dotse.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristin - 8 april 2015 23:36

Det har gått två hela år sen vår påg kom till vår värld. Det har varit två omtumlande och fantastiska år. Vi älskar honom så oändligt mycket! Grattis Carl Anton Hälge Wihlborg på din 2-årsdag! ...

Av Kristin - 31 mars 2015 09:49


   Ibland vet jag inte om jag ska skratta eller gråta när jag tänker på Sune. Han är det finaste i hästväg man kan ha, men ibland, vissa dagar, ja då undrar jag fanimaj hur det funkar i hjärnkontoret på honom. Här om dagen skenade han med mig, ja på ...

Av Kristin - 17 mars 2015 09:09


Fifan säger jag bara. Ja denna helgen har varit jobbig, jag har inte varit så sjuk på 15år. Lilleman började bli hängig redan i onsdags, jag bestämde mig för att bli hemma med honom på torsdagen. Det va tur det för sen blev han allt sämre. På fredage...

Av Kristin - 10 mars 2015 13:45


Aldså jefhlar vilket fint väder vi blev välsignade med igår! Kära tider, man blir ju på så gott humör! Brorsan, hans son och våran mormor kom på besök. Vi tog givetvis tillfället i akt och gav oss ut på en långpromenad för att tanka lite energi. ...

Av Kristin - 6 mars 2015 10:09


Det som hände på dagislämningen igår satt i hårdare än vad det faktiskt brukar göra. Konstig känsla liksom. Jag hade ett snack med en av förskolelärarna om att jag gärna vill att just HON tar emot Anton när vi kommer på morgonen, även om hon tillhör ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards